גם אריק טן האח יודע שמעמדו במנצ'סטר יונייטד יותר מרעוע. המנג'ר ההולנדי פשוט לא מצליח לייצב את הספינה הטובעת, כשאתמול (שבת) הגיע שפל נוסף בדמות 2:0 בלונדון לווסטהאם - ההפסד ה-12 בכל המסגרות של השדים האדומים העונה. כמות אליו הגיעה יונייטד לפני חג המולד רק פעם אחת בלבד לפני כן בהיסטוריה - אי שם ב-1930 (!). אז, אגב, סיימה הקבוצה במקום האחרון בטבלה.
בכלל, טן האח רשום על כמה שיאים שליליים לא נעימים במיוחד. ה-2:0 באמפטון פארק, למשל, היה גם ההפסד ה-20 של המועדון בשנת 2023 - הכי הרבה שספגה הקבוצה בשנה קלנדרית אחת מאז 1989. כמו כן, יונייטד לא הצליחה לכבוש שער בארבעה משחקים ברציפות בכל המסגרות.
3 צפייה בגלריה
פרננדש
פרננדש
עונת בלהות. פרננדש
(צילום: EPA/DAVID CLIFF)
ואכן, הבעיה הגדולה של טן האח היא בהתקפה. אתמול, למשל, הוא פתח עם אנטוני, רסמוס הוילונד ואלחנדרו גרנאצ'ו, שלישיית התקפה שעלתה כ-160 מיליון פאונד, אבל לא הגיעה למצב אחד נורמלי. הוילונד, אגב, נותר עם 0 שערים ו-0 בישולים ב-14 הופעות פרמייר-ליג העונה.
"אתה מוציא הרבה כסף על שחקנים, מצפה מהם להרבה יותר ושום דבר לא קורה", זעם כוכב העבר של השדים האדומים, פול סקולס. "הדבר הכי קל ללמד בכדורגל זה הגנה, הדבר הכי קשה ללמד זה איך להבקיע שערים. יצירתיות היא הבעיה הגדולה של הקבוצה הזו".
3 צפייה בגלריה
הוילונד
הוילונד
לא מצליח למצוא את הרשת בפרמייר-ליג. הוילונד
(צילום: Justin Setterfield/Getty Images)
יונייטד כבשה 18 שערים ב-18 משחקי ליגה העונה - דבר שקרה לה לאורך ההיסטוריה רק שלוש פעמים בלבד. רק שפילד יונייטד, נועלת הטבלה, כבשה פחות שערים. "היא הפכה פשוט לקבוצה מביכה", טען חלוץ העבר האגדי של נבחרת אנגליה, אלן שירר. "טן האח אומר: 'אנחנו חייבים לדבוק בתוכנית', אבל אין לי מושג על איזו תוכנית הוא מדבר. יש משהו לא בסדר באופן קיצוני במועדון הזה".
חלוץ ריינג'רס ונבחרת סקוטלנד לשעבר, אלי מקויסט, המשמש כיום פרשן ברשת TNT, הודה כי "הפסד מספר 13 העונה לא מקובל בכל סגל שיש במנצ'סטר יונייטד. זה כל כך מדאיג כי יש להם בעיות גדולות. מול השער השחקנים שלה לא נראים כאילו הם הולכים להבקיע בכלל".
3 צפייה בגלריה
טן האח
טן האח
סופג את מרבית האש. טן האח
(צילום: EPA/DAVID CLIFF)
טן האח עצמו שוב סיפק תירוצים בסיום: "אל תשכחו שב-2023 זכינו בגביע הליגה, שיחקנו בגמר הגביע האנגלי וסיימנו במקום השלישי בליגה. יש סיבות לכך שאנחנו לא משחקים בשיא היכולת וביניהן הפציעות הרבות בסגל שמקשות עלינו. עלינו להישאר רגועים ומאוחדים".
ההולנדי הוסיף: "אני חושב שהיינו במשחק במשך 72 דקות, שבהן לא ניצלנו את המצבים שהגענו אליהם. היינו צריכים להוביל, אבל לא עשינו את זה ואז המשחק השתנה ברגע. הוכחנו כבר שאנחנו יכולים להתמודד גם עם קבוצות הצמרת הגבוהה. יונייטד לא צריכה לרחם על עצמה".