חודשים לפני המונדיאל שמענו על כך שקשה לדעת איך ייראה הטורניר הייחודי, שנערך בפעם הראשונה באמצע עונת כדורגל. חזרו על כך שוב ושוב, עד שהגיע המונדיאל עצמו. בינתיים הוא הסתיים ואת אותה שאלה אפשר להציג גם בקשר להמשך העונה – גם הליגות המקומיות לא חוו מעולם הפסקת מונדיאל באמצע.
חודש ומשהו בלי משחקים ויכול להיות ששכחנו מה קרה עד כה. אנחנו מתחילים עכשיו מהאמצע, לא מההתחלה. בכל ליגה יש סיפורים, שיכולים להמשיך או דווקא לקבל תפנית. הליגה האנגלית חזרה לפעילות, יתר הליגות הגדולות ישובו היום ומחר. צריך לבדוק מה שכחנו בזמן המונדיאל, וכנראה יותר חשוב כיצד החודש האחרון יכול להשפיע על הנושאים הגדולים ביותר, המשמעותיים ביותר, בכדורגל האירופי.
4 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה מול קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד
רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה מול קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד
רוברט לבנדובסקי מול קארים בנזמה
(צילום: AFP)

ברצלונה וריאל במאבק צמוד

הקלאסיקו היה מזמן וריאל מדריד ניצחה בו, אבל מאז ברצלונה רשמה חמישה ניצחונות ליגה ברציפות, בעוד הבלאנקוס איבדו נקודות לג'ירונה וראיו וייקאנו. התוצאה: ברצלונה עלתה למקום הראשון ומקדימה את ריאל בשתי נקודות.
אחת הסיבות המרכזיות למהפך, כנראה הסיבה החשובה מכל, קשורה להבדל בין רוברט לבנדובסקי לקרים בנזמה. בעוד הפולני הוא מלך השערים, עם 13 כאלה – יותר מכפול מכל שחקן של ריאל מדריד – בנזמה היה פצוע, יותר מפעם אחת, והנה הוא גם הפסיד את המונדיאל. סוכנו של בנזמה טען שלשום שהחלוץ היה יכול לשחק עוד בשלב הבתים, אבל אנשי הנבחרת טענו שהפציעה לא מאפשרת זאת, כנראה כיוון שלא רצו אותו בחזרה. הכשירות של בנזמה בשבועות הקרובים, ובהמשך העונה בכלל, היא העניין הקריטי ביותר במאבק האליפות.
לשחקני ברצלונה לא היה מונדיאל טוב. כל הספרדים בהרכב – פדרי, גאבי, סרחיו בוסקטס, פראן טורס – סיפקו משחק אחד ראוי. לבנדובסקי לא הרשים, עוסמאן דמבלה ודאי שלא, ראפיניה היה השחקן הפחות טוב בהתקפת ברזיל. גם בריאל היו שחקנים שלא הצליחו בקטאר - אנטוניו רודיגר, תיבו קורטואה, פדה ואלוורדה – אבל אורליאן צ'ואמני ולוקה מודריץ', למשל, עברו טורניר טוב.
איך כל אלה יחזרו? נדע ממש בקרוב, אבל קודם כל נסתכל על החלוצים. על לבנדובסקי, שאם ימשיך את העונה כפי שהתחיל אותה לברצלונה יש סיכוי מצוין, ועל בנזמה, שבלעדיו יהיה לריאל קשה. הקלאסיקו הבא באמצע חודש מארס, יש זמן, אבל לברצלונה יש דרבי מול אספניול בקאמפ נואו בשבת, ובמחזור שלאחר מכן היא יוצאת למשחק חוץ מול אתלטיקו מדריד. הקבוצה של צ'אבי קופצת ישר למים העמוקים בניסיון להחזיר לעצמה את תואר האליפות.
4 צפייה בגלריה
מרטינלי חוגג
מרטינלי חוגג
מרטינלי חוגג
(צילום: רויטרס)

ארסנל מסתכלת על הולאנד מלמעלה

לאו מסי פגש את קיליאן אמבאפה בגמר, ניימאר וכריסטיאנו רונאלדו נפרדו בדמעות – לכל אחד מכוכבי העל היה סיפור במונדיאל, אבל כוכב־על אחד לא היה שם בכלל, וקוראים לו ארלינג הולאנד. מלך שערי הפרמייר־ליג ישוב הערב לפעילות, אבל עם כל השיגעון בעונת הבכורה של הנורווגי, מנצ'סטר סיטי לא במקום הראשון, שם נמצאת ארסנל. לפחות עד המשחק של סיטי בלידס הערב יש לתותחנים יתרון שמונה נקודות על סיטי.
ארסנל עדיין ראשונה, אבל יש כאלה הצופים את נפילתה לאחר שאיבדה את אחד השחקנים המשמעותיים שלה, גבריאל ז'סוס. שלשום ארסנל הופיעה בלי ז'סוס, נכנסה לפיגור מול ווסטהאם, עברה רגעים ששידרו "הנה הנפילה מגיעה", אבל כבשה שלושה שערים במחצית השנייה בדרך לניצחון.
אז מי יחליף את ז'סוס? לפני המונדיאל עלה אדי אנקטיה 12 פעמים מהספסל ולא הבקיע אפילו שער ליגה אחד. והנה, מול ווסטהאם אנקטיה נכנס להרכב וגם כבש. בוקאיו סאקה ששיחק בצד אחד שלו הבקיע גם הוא, גבריאל מרטינלי ששיחק בצד השני כבש גם הוא, ומרטין אודגור בישל פעמיים. זה היה מבחן בגרות חשוב לשחקני ההתקפה האלה ולארסנל בכלל, אבל היא תהיה זקוקה לחלוץ נוסף. חלון ההעברות נפתח בשבוע הבא.
4 צפייה בגלריה
שחקן פריז סן ז'רמן קיליאן אמבאפה עם לאו מסי
שחקן פריז סן ז'רמן קיליאן אמבאפה עם לאו מסי
איך יהיה שיתוף הפעולה ביניהם? קיליאן אמבאפה עם לאו מסי
(Getty Images)

מסי ואמבאפה משחקים יחד

אין עיתון ספורט בעולם שלא הציב בעמוד השער שלו את מסי ואמבאפה ראש בראש, אחד נגד השני על התואר החשוב ביותר שיש. ארגנטינה נגד צרפת לא היה רק גמר בין נבחרות אלא תויג כמאבק אישי, בין שני אינדיבידואלים. אחד ניצח, שני הפסיד, ועכשיו הם צריכים לחזור לשתף פעולה בפריז סן־ז'רמן. אחד יצא עם גביע, השני נשאר עם הגביע הקודם, מלפני ארבע שנים, ויש גם שלישי, ניימאר, לו אין אף גביע.
מה אומרים אחד לשני מסי ואמבאפה באימון הראשון יחד? יש מילים מנחמות או עקיצות? או אולי בכלל לא מדברים על כך. לפני חודשיים ומשהו היו דיווחים לפיהם אמבאפה לא מרוצה מכך שלמסי יש יותר מדי שליטה בחדר ההלבשה.
על המגרש, אם מסתכלים איזה שחקן בישל הכי הרבה לחבר ספציפי לקבוצה, לא מוצאים בליגת הבכירות יותר מששת הבישולים שחילק מסי לאמבאפה עד כה העונה. אמבאפה חזר לאימונים ישר אחרי המונדיאל. מסי עוד חוגג, והמאמן כריסטוף גאלטייה הודיע אתמול כי ישוב ב־2 או ב־3 בינואר. פ.ס.ז', שמוליכה את הטבלה הצרפתית עם חמש נקודות יותר מלאנס המפתיעה, תשחק כבר הערב מול שטרסבורג במטרה להמשיך מאיפה שהפסיקה.
הליגה היא חימום. הדבר החשוב באמת הוא ליגת האלופות, שם תפגוש פריז את באיירן מינכן בשמינית הגמר. מסי ואמבאפה יעברו ממאבק אחד בשני למשימה משותפת. נחכה לראות איך אותו גמר ישפיע עליהם.
4 צפייה בגלריה
פיוטר ז'לינסקי שחקן נאפולי
פיוטר ז'לינסקי שחקן נאפולי
תצליח לחזור מהפגרה עם אותו כושר מפלצתי? נאפולי
(צילום: גטי אימג'ס)

נאפולי מפרקת את איטליה

אם יש קבוצה שלא רצתה את הפגרה זו נאפולי. היא יצאה אליה עם 11 ניצחונות ליגה ברציפות, המספר אפס בטור ההפסדים בכל העונה, ועם 37 שערים ב־15 מחזורים, משהו כמו 2.5 שערים למשחק. הפער מהשנייה מילאן עומד על שמונה נקודות. זה המון.
אבל אולי הפגרה לא תזיק למוליכה האיטלקית. מבין 11 השחקנים המובילים שלה שבעה לא היו במונדיאל, הם נחו, כולל שני כוכבי ההתקפה ויקטור אוסימן וחביצ'ה קבארצחליה. הם רעננים ורעבים, וכבר הערב ישחקו בחוץ מול אינטר, באחד המשחקים הגדולים של העונה.
כמה שמענו על מראדונה בחודש המונדיאל, והכל בהקשר של שחקן אחד, מסי, אבל הנה עוד הזדמנות לדבר על דייגו. האליפות האחרונה של נאפולי הייתה עם מראדונה ב־1990. קבארצחליה מכונה בנאפולי "קבארדונה". הנה, אולי אחרי שמסי עמד במשימה יהיה עוד אחד שישחזר הישג אחר של מראדונה.
פורסם לראשונה: 10:29, 28.12.22