אין כמעט דברים חיוביים שברצלונה יכולה לקחת מההפסד הביתי הצורב לריאל מדריד בקלאסיקו, הרביעי ברציפות מול היריבה המושבעת, אבל ממש לקראת שריקת הסיום סרחיו אגוארו פתאום הזכיר לכולם שהוא משחק בקבוצה והבקיע את השער המצמק – הראשון שלו בבארסה.
עם כל הבלגן שמתרחש במועדון, קון קצת נשכח, ואולי הוא האחד שמסוגל להוציא את ברצלונה מהמשבר. הרי מדובר בסקורר אדיר שכבש 433 שערים בקריירה בכל המסגרות, ועדיין רק בן 33. נכון, מאחוריו שורה ארוכה של פציעות והוא לא בכושר משחק מלא – אבל גם את זלאטן איברהימוביץ' ורדאמל פלקאו, שניהם מבוגרים ממנו, הספידו כבר.
3 צפייה בגלריה
אגוארו בבכורה שלו
אגוארו בבכורה שלו
סרחיו אגוארו בבכורה
(צילום: גטי אימג'ס)
כמו שכולם זוכרים אגוארו בכלל הגיע לברצלונה כדי לחבור ללאו מסי, חברו הטוב מהנבחרת, ובטח פינטז על שיתוף פעולה איתו ועם אנטואן גריזמן, עוסמאן דמבלה ואנסו פאטי. זה לא קרה כידוע, ובאופן כמעט קוסמי, הידיעה על עזיבתו של הפרעוש קרתה במקביל לפציעתו של אגוארו. מקרי או לא?
בכל אופן, אגוארו כשיר כעת והוא מקושש דקות בינתיים: 4 מול ולנסיה, 16 מול דינמו קייב ו-17 נגד ריאל. הפעם האחרונה שפתח בהרכב הייתה בנבחרת ארגנטינה בסוף יוני, אז בישל למסי ב-1:4 על בוליביה בשלב הבתים בקופה אמריקה. מאותה נקודה הקרדיט שלו בטורניר נגמר, הוא שיחק דקה ברבע הגמר מול אקוודור ולא שותף יותר. את הזכייה של מסי וחבריו בתואר הוא ראה מהספסל.
3 צפייה בגלריה
סרחיו אגוארו אחרי השער המצמק
סרחיו אגוארו אחרי השער המצמק
אגוארו אחרי השער המצמק מול ריאל
(צילום: רויטרס)
הזכרנו את פלקאו, אז הערב (רביעי, 20:00) ברצלונה תשחק נגד ראיו וייקאנו בחוץ ואגוארו אמור לקבל הזדמנות בהרכב בפעם הראשונה העונה. שניהם שבו העונה לליגה הספרדית, אחרי שכיכבו באתלטיקו מדריד לפני שנים. למעשה הקולומביאני החליף את קון ב-2011 והצליח לא פחות ממנו בכל מה שקשור להבקעת שערים.
אגוארו שיחק שש עונות אצל הקולצ'ונרוס וכבש 74 שערים ב-175 הופעות, פלקאו הפציץ 52 שערים ב-68 משחקים. הם לא הצליחו להוביל את אתלטיקו לאליפות, אבל שניהם זכו בליגה האירופית.
בעוד פלקאו (35) פתח נפלא את העונה עם שלושה שערים, שניים מהם מכריעים, אגוארו עדיין נמצא בהילוך ראשון. החדשות הטובות עבורו הן היעדר תחרות בחלק הקדמי של ברצלונה: לוק דה יונג מאכזב, מרטין בריית'ווייט פצוע וסרג'יניו דסט מחמיץ ללא הפסקה ולא בטוח שהצבתו בהתקפה מצדיקה את עצמה. בקיצור, קומאן צריך שחקן נוסף ליד ממפיס דפאי שלא יכול לעשות הכל לבד. ההולנדי מוביל את הכובשים של ברצלונה עם ארבעה כיבושים בליגה, אבל אחריו עם שני שערים כל אחד יש את בריית'ווייט הפצוע, פאטי שיחמיץ את המשחק הערב וסרג'י רוברטו שהבליח בפתיחת העונה.
3 צפייה בגלריה
רדאמל פלקאו לאחר שכבש שער
רדאמל פלקאו לאחר שכבש שער
רדאמל פלקאו במדי ראיו
(צילום: EPA)
אבל לפני היכולת על המגרש, קון חייב מישהו שמאמין בו וייתן לו את המפתחות. השנתיים האחרונות שלו במנצ'סטר סיטי היו רוויות בפציעות ופפ גווארדיולה לאט-לאט דחק אותו החוצה, מה שהוביל למתיחות בין השניים. ב-2020/21 הופיע ב-12 משחקים ליגה בלבד ותרם ארבעה שערים, רחוק מהמספרים האדירים שהרגיל אותנו בשנים הקודמות בפרמייר-ליג: 16, 21, 21, 20, 24, 26.
לאגוארו, כך מספרים בספרד, חזר החיוך באימונים ואפשר לראות זאת גם על הספסל. ברור שבשלב הזה בקריירה שלו הוא לא יכול להיות המושיע של ברצלונה, אבל אם יישאר בריא ויקבל מספיק דקות מקומאן – תהיו בטוחים ששני הצדדים ירוויחו מהשידוך.