שגיב יחזקאל הפך אתמול לאחד השחקנים המדוברים בטורקיה, אחרי צמד ובישול שסידרו לאנטליהספור ניצחון מרשים 2:3 על בשיקטאש. כעת המגן וחברו לקבוצה, רמזי ספורי, מנסים לשכנע את הנהלת המועדון שתשחרר אותם כבר היום לאימוני ישראל. אחרת - ועל-פי התכנון הראשוני - הם יגיעו רק לאימון המסכם בשבת בקוסובו, יממה לפני המשחק החשוב (ראשון, 21:45) במוקדמות יורו 2024.
היכולת הנהדרת של יחזקאל, שסוללת את דרכו לפתוח בהרכב בפרישטינה (בדיוק כמו בשני המשחקים האחרונים של ישראל), עלולה להוות בעיה. הסיבה: בשישי הקרוב קבוצתו אמורה לשחק מול אנקרהגוצ'ו, והטורקים לא יהיו חייבים לשחרר את יחזקאל וספורי לפני כן.
1 צפייה בגלריה
יחזקאל
יחזקאל
מחכה כבר למשחק הנבחרת. יחזקאל
(צילום: עוז מועלם)
יחזקאל חשב אתמול - לאחר השער הראשון - לסמן את המספר 30 בידיו כמחווה לילדים החטופים בעזה, אך החליט ברגע האחרון להימנע מזה על מנת לא לייצר סערה במדינה שבה יש הפגנות המוניות נגד ישראל, ולכן סימן לב והסתכל לשמיים. "לשחק עבור מדינת ישראל זה הדבר הגדול ביותר, כל אחד מאיתנו יגיע בטירוף אחרי מה שהמדינה שלנו עברה. אני משוכנע שנגיע ליורו", אמר יחזקאל ל-ynet.
יחזקאל, יש לציין, התקבל על ידי הקהל המקומי במחיאות כפיים אחרי שהוחלף והתקשורת הטורקית פרגנה לכוכב הישראלי. ב"פנאטיק" הגדירו אותו "אריכטקט המהפך" וציינו כי "הוביל את אנטליהספור לקאמבק משוגע".
בדף הספורט הטורקי "מאקוליק" נכתב: "זה היה מופע בן 11 דקות של שגיב יחזקאל". גם הכתבים הטורקים, המסקרים את הקבוצה, פרגנו: "ההחתמה הזאת אמנם הייתה לא מורגשת, אבל הוא הפך להיות הכוכב של ההתקפה של הקבוצה".
ובחזרה לנבחרת. למעט ערן זהבי, שצפוי לפתוח מול קוסובו כחלוץ, יתר ההרכב שעלה נגד בלארוס במשחק האחרון אמור להישאר. בשל העומס תהיה רוטציה גדולה יותר, ולכן זומנו 28 שחקנים לסגל, כולל שחקני גיבוי בלבד כמו דן גלזר ועדן קארצב.