המחזור ה-33 בפרמייר-ליג הגיע הערב (שני) לסיומו עם 0:6 גדול של צ'לסי על אברטון בסטמפורד ברידג' הודות לרביעייה מדהימה של קול פאלמר, הכוכב הבלתי מעורער של הבלוז העונה. הוא הראשון לעשות זאת במדי צ'לסי מאז פרנק למפארד במרץ 2010.
האנגלי בן ה-21, שהגיע הקיץ לצ'לסי ממנצ'סטר סיטי עבור 47 מיליון אירו, שיפר את מאזנו ל-20 שערי ליגה, מה ששם אותו בשוויון עם ארלינג הולאנד במקום הראשון בטבלת הכובשים. פאלמר, אגב, פתח לראשונה רק במחזור השביעי, ולא היה לו שער פרמייר-ליג עד העונה. יש לו גם תשעה בישולים בליגה, והוא מספק הרבה חומר למחשבה לגארת' סאותגייט לקראת היורו הקרוב.
2 צפייה בגלריה
פאלמר
פאלמר
מלך שערי הפרמייר-ליג יחד עם הולאנד. פאלמר
(צילום: EPA/NEIL HALL )
החגיגה של צ'לסי ופאלמר החלה כבר בדקה ה-13, אז השתחרר הקשר נהדר בקרבת הרחבה של אברטון, החליף מסירות עם ניקולאס ג'קסון וסיים בנגיעה עם בעיטה לפינה הרחוקה. חמש דקות לאחר מכן הוא היה הראשון לריבאונד לאחר הדיפה של ג'ורדן פיקפורד, ובדקה ה-28 ניצל טעות של השוער שמסר לו כדי לכבוש מכ-40 מטר. צ'לסי לא הורידה את הרגל מהגז ובדקה ה-44 עלתה כבר ל-0:4 כשג'קסון הסתובב נהדר ברחבה ונעצר ברשת.
בדקה ה-64 דייק פאלמר מהנקודה הלבנה, ובכך שיפר את מאזנו לתשעה פנדלים מוצלחים העונה תשעה ניסיונות. אירוע מוזר נרשם לפני כן, כשג'קסון ונוני מדואקה דרשו גם הם לבעוט את הפנדל, וחבריהם לקבוצה היו צריכים להדוף אותם לאחור. זה לא השפיע יותר מדי על צ'לסי, ובדקה ה-90 חתם אלפי גילכריסט המחליף, שבנגיעתו הראשונה בכדור כבש שער ראשון בקריירת הבוגרים.
2 צפייה בגלריה
מדואקה וג'קסון מתווכחים עם פאלמר לפני הפנדל
מדואקה וג'קסון מתווכחים עם פאלמר לפני הפנדל
אירוע מוזר. מדואקה וג'קסון מתווכחים עם פאלמר לפני הפנדל
(צילום: EPA/NEIL HALL )
צ'לסי, שרשמה משחק 12 ברציפות ללא הפסד בכל המסגרות, תגיע במומנטום נהדר לחצי גמר הגביע האנגלי, בו היא תפגוש בשבת (19:15) בוומבלי את הטרבליסטית מנצ'סטר סיטי, כאמור האקסית של פאלמר. אברטון, מנגד, עדיין מסובכת בתחתית (רחוקה רק שתי נקודות מהקו האדום בעקבות הפחתת הנקודות שהיא ספגה) ובראשון (15:30) מצפה לה משחק קריטי, בבית מול נוטינגהאם פורסט.