כל מי שצפה במשחקיה האחרונים של קריסטל פאלאס כבר יודע שאין הרבה שחקני פרמייר-ליג שיותר מלהיבים העונה מאשר מייקל אוליסה. שחקן הכנף בן ה-22 החמיץ את 11 המחזורים הראשונים של העונה בגלל פציעה בשריר הירך האחורי, אבל בתשע ההופעות שלו מאז שחזר לסגל הוא תרם חמישה שערים ובישול, כולל צמד ב-1:3 על ברנטפורד במחזור האחרון, שקטע עבור קבוצתו רצף של שמונה משחקים ללא ניצחון.
בזכות הכושר הנוכחי והכישרון הגדול שתמיד היה שם, אוליסה מוזכר כעת כמועמד לקבוצות גדולות, בראשן מוליכת הפרמייר-ליג ליברפול, שרוצה שחקן צעיר שיכול להחליף את סלאח בזמן שהוא יהיה באליפות אפריקה, ואולי גם בקיץ אם המצרי יעזוב לסעודיה.
1 צפייה בגלריה
אוליסה
אוליסה
מבוקש לא רק בקבוצות. אוליסה
(צילום: Reuters/Andrew Couldridge)
וזו לא הפעם הראשונה שאוליסה מקושר למעבר גדול. כבר באוגוסט היו דיווחים כי צ'לסי – שבמחלקת הנוער שלה הוא גדל - הפעילה את סעיף השחרור שלו, אבל זמן קצר לאחר מכן פרסמה פאלאס שהוא האריך את חוזהו במועדון בארבע שנים.
כעת שווי השוק שלי לפי "טרנספרמרקט" כבר הספיק להאמיר ל-50 מיליון אירו, כך שפאלאס, שרכשה אותו מרדינג עבור 9.3 מיליון אירו בקיץ 2021, צפויה להניב רווח נאה מאוד ממכירתו. אך מה שבאמת מיוחד בסיפור של אוליסה הוא שבתקשורת הספורט העולמית לא מתעסקים רק בקבוצות שמתחרות על שירותו, אלא גם בנבחרות, ויש לא מעט כאלו.
אוליסה נולד בלונדון לאבא ניגרי ואמא צרפתית-אלג'יראית, מה שאומר שהוא יכול לייצג את אנגליה, ניגריה, צרפת ואלג'יריה. לפי הדיווחים, שתי הנבחרות האפריקאיות כבר פנו אליו, והוא נמצא על הכוונת של שלושת האריות. את צרפת מנגד הוא ייצג בנבחרות הצעירות, כולל ביורו עד גיל 21 שנערך בקיץ האחרון, שם הוא ספג את הפציעה בשריר הירך האחורי. בינתיים הוא דחה את האפשרות לשחק באליפות אפריקה הקרובה, עם ניגריה או אלג'יריה.
אחרי הניצחון של פאלאס בשבת, מאמנה רוי הודג'סון - שבעבר הדריך את נבחרת אנגליה - נשאל איזו נבחרת אוליסה ייצג, וענה כי "זה עניין פרטי שלו. לדעתי מצפה לו קריירת נבחרות מזהירה. אם הוא יבקש את עצתי, אשמח לתת אותה, אבל אני חושב שזה בינו לבין הוריו".