אפס סלחנות לגזענות: בלם אינטר פרנצ'סקו אצ'רבי הודח מסגל נבחרת איטליה, לקראת צמד משחקי הידיות שתקיים השבוע בארה"ב, זאת על רקע הסערה הגזענית בה היה מעורב בלמה של אינטר אחרי המשחק נגד נאפולי אמש (ראשון).
ההחלטה הדרמטית של ההתאחדות האיטלקית התקבלה לאחר שנראה כי בלם נאפולי, חואן ז'סוס, פנה לשופט במהלך המשחק וטען כי ספג הערות פוגעניות מצד בלם היריבה. "הוא קרא לי כושי", אמר השחקן בתלונה שנתפסה במצלמה. בתגובה, הרוחות ברשתות להטו, ובעמוד האינסטגרם של אצ'רבי נכתב בין השאר, "תתבייש לך, אנחנו לא רוצים גזענים באינטר". יש לציין כי כשנשאל בסיום המשחק על האירוע, מיהר בלם הברזילאי של נאפולי (שכבש את שער השוויון במשחק בדקה ה-81, 1:1 בסיום) להבהיר כי אצ'רבי התנצל וכי האירוע מאחוריו.
2 צפייה בגלריה
פרנצ'סקו אצ'רבי
פרנצ'סקו אצ'רבי
טען שלא הייתה לו כוונה לפגוע. אצ'רבי
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
חואן חסוס
חואן חסוס
אמר בסיום שהאירוע מאחוריו. ז'סוס
(צילום: o Pecoraro/Getty Images)
התאחדות הכדורגל האיטלקית מסרה כי "השחקן פרנצ'סקו אצ'רבי מסר את גרסתו לאירוע הגזעני לכאורה, עליו סיפר כדורגלן נאפולי חואן ז'סוס למאמנו לוצ'אנו ספאלטי ולחבריו לקבוצה. לטענתו של בלם הנראזורי, לא היו לו כוונות כלשהן להכפיש, לפגוע או להתבטא בגזענות. אף על פי כן, בחרנו לא לכלול אותו לשני המשחקים בארצות הברית". ג'אנלוקה מאנצ'יני מרומא. יתפוס את מקומו.
בהודעה הרשמית של מוליכת הסרייה א' הבהירו כי לפני שיפרסמו הצהרה בנושא, תתקיים שיחה עם השחקן לבירור האירוע. יש לציין כי אם השחקן יורשע בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות, הוא עלול לספוג הרחקה משמעותית לעשרה משחקי ליגה, ואולי אף יותר מכך.