ליל זכתה הערב (ראשון) בסופר קאפ הצרפתי לאחר שניצחה 0:1 את פריז סן ז'רמן בבלומפילד, אבל מה שיזכרו אוהדי הכדורגל באירופה יותר מכל יהיו שריקות הבוז שספג אשרף חכימי.
המגן המרוקאי-ספרדי של פ.ס.ז' שמע את האוהדים ביציע שורקים לו בוז ומגדפים אותו בכל פעם שנגע בכדור. הסיבה לכך הייתה ציוץ שפירסם אשר תמך בפלסטינים במהלך מבצע שומר החומות.
1 צפייה בגלריה
אשרף חכימי
אשרף חכימי
אשרף חכימי
(צילום: עוז מועלם)
בכלי התקשורת בצרפת יודעים זאת היטב ודיווחו על כך בהרחבה. גם ברשתות החברתיות התעסקו בנושא, ובעוד הישראלים גידפו את השחקן, גולשים ערבים הביעו בו תמיכה ואף ביקשו ממנו שיניף את דגל פלסטין באצטדיון התל אביבי. ברשתות פורסמו גם סרטונים של אוהדים מקומיים מניפים את דגלי ישראל ושרים שירי נאצה נגד המרוקאי.
"אין שום חדש בכך שיש מתיחות בין ישראל למדינות ערב", נכתב באתר של העיתון 'לה פריזיאן. "במהלך המלחמה שהתחוללה בחודש מאי נהרגו 300 איש, מתוכם 250 ברצועת עזה. אשרף חכימי, שלא היסס לתמוך בפלסטינים, שילם על כך במשחק שהתקייםלעיני 29,000 צופים. ההחלטה לקיים את המשחק בתל אביב עוררה לא מעט סימני שאלה, בייחוד בקרב הבעלים הקטארי של פ.ס.ז'. אחרי המלחמה בעזה הציעה ממשלת קטאר להעביר 500 מיליון דולר כדי לסייע בשיקומה".
אגב, איסמעיל בנאסר שחקנה של מילאן העלה לסטורי באינסטגרם תמונה של חכימי בצירוף של לב עם סימן השתקה ואגרוף. בחשבון הטוויטר הרשמי של פ.ס.ז' צייצו תמונה של חכימי עם סימנים של לבבות.
הציוץ של אשרף חכימי במהלך מבצע שומר החומות
גם בעיתונים הספרדים "אס" ו'מארקה' סיקרו את האירועים: "הציוץ בו תמך שחקנה של ריאל מדריד לשעבר בפלסטינים לא נעלם מעיני הישראלים. הם גם הריעו ממושכות לריינילדו מליל כאשר חילץ ממנו כדור בתיקול נקי. אשרף היה אחד המצטיינים בקבוצתו, למרות שזה לא עזר לו בתוצאה הסופית".