קצת יותר משנה לאחר שנעצר בחשד לאונס של צעירה במועדון לילה בספרד, דני אלבס קיבל היום (חמישי) את גזר הדין שלו בבית המשפט המחוזי בברצלונה - 4.5 שנים מאחורי סורג ובריח.
התביעה, אגב, דרשה להטיל את העונש המירבי של 12 שנות מאסר על אלבס. עם זאת, בסופו של דבר הכוכב הברזילאי הורשע בתקיפה מינית ולא באונס, כפי שהואשם תחילה, ובשל כך קיבל עונש הרבה פחות חמור.
5 צפייה בגלריה
דני אלבס
דני אלבס
הואשם בתקיפה מינית. אלבס
(צילום: Alberto Estevez/Pool via REUTERS)
5 צפייה בגלריה
דני אלבס
דני אלבס
אלבס במהלך אחד מדיוניו בבית המשפט בברצלונה
(צילום: EPA/ALBERTO ESTEVEZ / POOL)
מלבד עונש המאסר, אלבס גם יצטרך לפצות את הצעירה ב-150 אלף אירו. כמו כן, הוטל עליו צו הרחקה מהמתלוננת ל-9 שנים ו-5 שנים שבהן הוא יהיה בפיקוח לאחר השחרור. בהודעת בית המשפט נאמר כי "גזר הדין התקבל אחרי התחשבות בכך שהקורבן לא הסכימה לקיום יחסי מין עם הנאשם, ואחרי התחשבות בראיות שתמכו בכך שהוא תקף אותה מינית".
יש לציין כי אלבס הכחיש מהרגע הראשון את האונס וביקש מבית המשפט לזכות אותו או לחילופין לגזור עליו שנת מאסר אחת בגין תקיפה מינית. באחד הראיונות האחרונים שהעניק, אמר, בין השאר כי "לסיפור שמסופר אין קשר למציאות. נכנסתי אחריה לתא שירותים, אבל לא נעלתי את הדלת, היא הייתה פתוחה כל הזמן. המצפון שלי נקי, מעולם לא פגעתי באף בן אדם. לא היה לילה שלא נרדמתי בו מאז המקרה".
עוד דווח כי במהלך החקירה שינה השחקן את קו ההגנה שלו. תחילה הכחיש כל קיום מגע מיני עם המתלוננת, אך לאחר מכן הודה שהדבר קרה אך נעשה בהסכמה. את התפנית הסביר בכך שניסה להימנע מפגיעה בנישואיו. במהלך המשפט התמקדו הסנגורים בניסיון להוכיח שאלבס היה שיכור כשפגש את המתלוננת.
בכל מקרה, כל אחד מהצדדים יוכל לערער על גזר הדין.
5 צפייה בגלריה
דני אלאבס והסופר קאפ האירופי
דני אלאבס והסופר קאפ האירופי
מהשחקנים המעוטרים בכדורגל העולמי
(צילום: Chris Brunskill/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
זכור בעיקר מהשנים הגדולות שלו בברצלונה
זכור בעיקר מהשנים הגדולות שלו בברצלונה
זכור בעיקר מהשנים הגדולות שלו בברצלונה
(צילום: AP)
אלבס נמצא במעצר מאז ה-20 בינואר 2023 ובית המשפט בברצלונה דחה פעמיים את הבקשות שלו להשתחרר באופן זמני בגלל חשש שיברח למולדתו ברזיל, לה אין הסכם הסגרה עם ספרד. בריאיון השנה הוא, כאמור, הכחיש את ההאשמות וטען שהוא סולח למתלוננת.
אלבס בן ה-40, מהמגנים הימניים הגדולים בכל הזמנים, זכה ב-42 תארים במהלך הקריירה, כולל שלוש פעמים בליגת האלופות עם ברצלונה ופעמיים בקופה אמריקה עם ברזיל (במדיה רשם 126 הופעות בינ"ל). הוא שיחק בין השאר באירופה גם בסביליה, יובנטוס ופ.ס.ז'.
5 צפייה בגלריה
"מגיע לנו להיות בגמר". דני אלבס
"מגיע לנו להיות בגמר". דני אלבס
126 הופעות במדי נבחרת ברזיל. אלבס
(צילום: AP)
כמו כן, הוא שיחק במונדיאל השלישי שלו עם נבחרת ברזיל ב-2022 בקטאר ועד השנה שעברה כיכב באוניברסדד נסיונל מהליגה הבכירה במקסיקו, אך הקבוצה שחררה אותו מיד עם פרסום ההאשמות הקשות.