קולות גוברים בגרמניה מרמזים על כך שתומאס טוכל יגיש את התפטרותו מבאיירן מינכן, כל זאת כחודשיים בלבד אחרי שהגיע לבוואריה, וימים ספורים אחרי הזכייה הדרמטית של המועדון באליפות ה-11 ברצף, שאחריה הגיעה ההודעה המפתיעה על עזיבתם של המנכ"ל אוליבר קאן והמנהל הספורטיבי חסן סליהמידז'יץ'.
הסיבה שטוכל רוצה לעזוב, על פי פרשן הכדורגל הבכיר וקשר באיירן וליברפול בעבר, דיטמר האמאן, היא היחס שהפגין המועדון כלפי שני המפוטרים. "כשמתייחסים לאנשים באופן שכזה, אדם צריך לשאול את עצמו: האם הוא רוצה לעבוד עבור המועדון הזה", אמר האמאן בתוכנית טלוויזיה בגרמניה. "אי אפשר לשלול את האפשרות שגם טוכל יעזוב בקרוב. אבל הוא יעזוב מרצונו". הפרשן ושחקו העבר, אריק מאייר, הוסיף: "אני חושב שהוא יעזוב את המועדון היום (שני)".
2 צפייה בגלריה
טוכל
טוכל
עניין של יחסי אנוש? טוכל
(צילום: EPA/FILIP SINGER)
העונה הזו הייתה רכבת הרים עבור באיירן. לפני פגרת המונדיאל - היא הוליכה את הטבלה בבטחה (ואפילו בפער של 9 נקודות מדורטמונד). רק שאחרי הגביע העולמי, דורטמונד פשוט פתחה בריצה מטורפת ונגסה בכל רגע בפער.
רגע מכונן היה ב-24 במרץ, אז הדהימה הנהלת באיירן כשהודיעה על פיטוריו של המאמן יוליאן נגלסמן ומינויו של טוכל במקומו. זה הגיע משום מקום וגרם לפרוק כל אבני הלגו במועדון. הדחה מליגת האלופות ומהגביע הגרמני ואיבוד הפסגה לדורטמונד במחזור לפני הסיום אחרי 3:1 ביתי ללייפציג. אף אחד לא האמין שבאיירן תוכל להשלים מהפך מטורף שכזה. אולי מלבד תושבי בוואריה שידעו: את המועדון הזה אסור להספיד לעולם.
2 צפייה בגלריה
שחקני באיירן והצלחת
שחקני באיירן והצלחת
נראה שהרבה עבר מאז. שחקני באיירן והצלחת
(צילום: EPA/FILIP SINGER)
כזכור, מיד בסיום המחזור הסיום המרתק הוטלה פצצה על ידי התקשורת הגרמנית: כבר יום לפני הזכייה הדרמטית, באיירן פיטרה את קאן וסליהמידז'יץ'. "רציתי לחגוג עם השחקנים את האליפות, אבל לא איפשרו לי", אמר קאן בסיום לתקשורת הגרמנית.