בגרמניה מיישרים היום (שלישי) קו עם הפרסומים לפיהם רובין אמורים סיכם עקרונית בליברפול ויאמן אותה החל מהעונה הבאה. לפי הדיווחים, הפורטוגלי בן ה-39 יחתום בקבוצת הפאר האנגלית על חוזה לשלוש שנים, עד 2027, ובכך יהפוך ליורש של יורגן קלופ, שיעזוב בקיץ את אנפילד לאחר כמעט תשע שנים. לאמורים, שהיה בין היתר על הכוונת של באיירן מינכן, ברצלונה וצ'לסי, יש סעיף יצאה מחוזה שלו בספורטינג ליסבון לקיץ הקרוב.
אחרי 13 משחקים בלבד כמאמן בבראגה, במרץ 2020 שילמה ספורטינג 10 מיליון אירו על אמורים, ובכך הפכה אותו למאמן השלישי הכי יקר אי פעם, נכון לזמן הרכישה. בעונת 2020/21, הראשונה שאותה פתח כמאמן בליגה הבכירה, הוא הוביל את הקבוצה לאליפות, שהייתה הראשונה שלה אחרי 19 שנה. לאחר מכן הוא גם גם זכה בגביע הליגה פעמיים ובסופר קאפ הפורטוגלי - ואת כל זה הוא עשה במזמן שספורטינג מכרה ללא הרף את השחקנים המבטיחים ביותר שלה.
1 צפייה בגלריה
אמורים
אמורים
מוביל את ספורטינג להישגים מרשימים. אמורים
(צילום: PATRICIA DE MELO MOREIRA / AFP)
העונה, עם כדורגל התקפי ושוטף, השיגה סופרטינג 71 נקודות אחרי 27 משחקים - ב-23 מהם היא ניצחה - והיא מסתכלת על כל הליגה הפורטוגלית מלמעלה, למרות שהיריבות בנפיקה ליסבון (67 נקודות) ופורטו (58 נקודות) שיחקו פעם אחת יותר. היא גם עלתה לגמר הגביע הפורטוגלי, זאת לאחר 3:4 על בנפיקה בסיכום שני המשחקים של החצי.
המערך המועדף על אמורים הוא 3:4:3, אך הוא הוכיח את עצמו כמאמן מגוון מבחינה טקטית, במיוחד מול קבוצות חזקות, והוא רגיל לעבוד עם תקציב קטן מזה של יריבותיו (מה שמתאים לליברפול).