איך שגלגל מסתובב לו. במחזור הראשון של ליגת האלופות גברה פ.ס.ז' על דורטמונד 0:2 והחלה ברגל ימין את העונה האירופית. אתמול (רביעי) - שוב בפארק דה פראנס - היו אלה הגרמנים שחגגו 0:1 חשוב, שהעלה אותם לגמר הצ'מפיונס ובעיקר עשה סוף לחלומות הפרויקט הקטארי להניף העונה את הגביע עם האוזניים הגדולות.
פ.ס.ז' יכולה לבוא בטענות רק לעצמה - ואולי גם לאלילת המזל. הצרפתים לא היו מדויקים מספיק ומצאו לא פחות מארבע פעמים את הקורה. זה הסתיים בעוד מפח נפש. לא רק לקבוצה, אלא גם עבור קיליאן אמבאפה. הכוכב הגדול של המועדון, שצפוי - לפחות על-פי כל הדיווחים והפרסומים בשנה האחרונה - לעזוב בקיץ לטובת ריאל מדריד.
3 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
אמבאפה שבור בסיום ההפסד לדורטמונד. "ניסתי לעזור לקבוצה"
(צילום: Matthias Hangst/Getty Images)
לכן, אף אחד לא הופתע שרוב הביקורת בסיום הופנתה אליו. הפעם אמבאפה גם לא ברח מאחריות. "ניסיתי לעזור לקבוצה שלי הכי טוב שיכולתי, אבל לא עשיתי מספיק", הודה. "כשאנחנו מדברים על להיות יעילים בתוך הרחבה, אני חושב שזה מופנה אליי. אני הבחור שצריך להבקיע שערים ולהיות החלטי יותר. כשדברים טובים קורים, אני באור הזרקורים. כך צריך להיות גם במקרה של הפסד".
פ.ס.ז' החזיקה בכדור ב-70 אחוז מהזמן ובעטה 30 פעם לעבר השער, אבל היא לא זעזעה את הרשת גם בגומלין. "הראשון שהיה צריך להבקיע הערב זה אני", המשיך בסיום אמבאפה במונולוג שלו. "אלה החיים ואנחנו צריכים להמשיך הלאה, אני והקבוצה. אני לא יודע אם הם היו טובים מאיתנו. אבל אנחנו לא צריכים להשמיץ אותם. לעניות דעתי, הם היו עדיפים בסיכום שני המשחקים. הם כבשו פעמיים, אנחנו לא. זו עובדה".
3 צפייה בגלריה
אמבאפה דומע בסיום המשחק
אמבאפה דומע בסיום המשחק
אמבאפה דומע בסיום המשחק
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
ומה לגבי ריבוי הקורות? "אני לא אוהב לדבר על חסר מזל", הבהיר הכוכב, שדמע בסיום. "כשאתה טוב, הכדור לא פוגע בעמוד, אלא נכנס פנימה. פשוט לא היינו מספיק טובים". כשנשאל האם מדובר במשחקו האירופי האחרון במדי פ.ס.ז', סירב לאשר: "האחרון העונה, זה בטוח". לאחר מכן - כשאותו עיתונאי המשיך ושאל: "האם תעודד כעת את ריאל מדריד מול באיירן" - עזב אמבאפה בזעם את עמדת הראיונות.

"סוף החלום"

מלך שערי פ.ס.ז' בכל הזמנים עם 255 כיבושים זכה לביקורות, כאמור, בתקשורת המקומית. "סוף החלום שלו", הייתה הכותרת של ה"ל'אקיפ", שם העניקו לו את הציון 2 מתוך 10. הפרשן וינסנט דולו כתב: "זו כנראה תקרת הזכוכית שלו ושל פ.ס.ז'. אמבאפה פשוט קרס".
"סוף החלום": שער ה"ל'אקיפ"
עוד מישהו שבצרפת לא ריחמו עליו הוא מאמן פ.ס.ז' לואיס אנריקה. הפרשן דניאל ריולו אמר בעצבנות: "חווינו הרבה הדחות של פ.ס.ז' וברוב המקרים כעסתי. הפעם אני לא כועס, אני מאוכזב. אדין טרזיץ' הוא מאמן שלא מכירים, אבל הוא סופר חכם. הוא בחר בטקטיקה פשוטה וביצע אותה טוב מאוד. ה'גאון' על הספסל של פריז לא מצא פתרון".
נשיא פ.ס.ז', נאסר אל-חלאיפי, דווקא נתן גיבוי למאמן בסיום המשחק. כשנשאל על-ידי העיתונאים אם יש כעת ספקות לגבי עתידו של הספרדי, ענה הקטארי: "אתם רציניים עם השאלה הזו? אתם לא מבינים בכדורגל?".
3 צפייה בגלריה
אנריקה
אנריקה
יישאר בפריז? לואיס אנריקה
(צילום: MIGUEL MEDINA / AFP)
"המטרה שלנו הייתה באמת להגיע לגמר, אפילו רחוק יותר, אבל אנחנו גאים במה שהשגנו", הוסיף אל-חלאיפי. "הגענו שלוש פעמים לחצי הגמר בשלוש השנים. לא נעצור שם".