לאחר שהשיגה רק ניצחון אחד בחמשת המחזורים הקדומים ואיבדה סיכוי ריאלי לזכות באליפות בעונת הפרידה של יורגן קלופ, ליברפול התאוששה היום (ראשון) עם 2:4 על טוטנהאם באנפילד במסגרת המשחק המרכזי של המחזור ה-36 בפרמייר-ליג, שהפגיש את שתי הקבוצות המאכזבות של השבועות האחרונים.
אחרי שהתעמת עם קלופ בשבוע שעבר ב-2:2 נגד ווסטהאם כשעלה מהספסל רק בדקות הסיום, מוחמד סלאח עלה הפעם בהרכב ופתח את המשחק עם שער בנגיחה (17). רגע לפני ההפסקה מנע גוליילמו ויקאריו מסלאח להשלים צמד, אבל אנדי רוברטסון קבע 0:2 מהריבאונד (45). חמש דקות לאחר מכן כבש גם מבשל השער הראשון, קודי גאקפאו, בנגיחה לאחר הרמה טובה של הארווי אליוט, שהבקיע את הרביעי בעצמו בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה מבישול של סלאח (59). שתי דקות לאחר מכן עלה מהספסל של האורחת רישארליסון, שהצליח לשנות את המשחק עם שער (72) ובישול ליונג מין סון (77) - אבל זה לא היה מספיק.
3 צפייה בגלריה
אליוט חוגג והחברים לא מאמינם
אליוט חוגג והחברים לא מאמינם
שער נהדר. אליוט חוגג והחברים לא מאמינם
(צילום: Darren Staples / AFP)
3 צפייה בגלריה
סלאח
סלאח
חזר להרכב וכיכב עם שער ובישול. סלאח
(צילום: EPA/ADAM VAUGHAN)
משחק העונה? 2:4 מטורף לג'ירונה על בארסה
(באדיבות one)
ליברפול רחוקה כעת חמש נקודות מארסנל, לה נותרו שש בקופה, וארבע ממנצ'סטר סיטי, לה נותרו תשע בקופה - כך שהניצחון הזה מועיל לה בעיקר מבחינת מצב הרוח. טוטנהאם סופרת כבר ארבעה הפסדי ליגה רצופים, במהלכם ספגה 13 שערים, והיא התרחקה מאוד מליגת האלופות. כעת התרנגולים, שבמקום החמישי, רחוקים שבע נקודות מאסטון וילה שמעליהם, לה משחק יותר.

צ'לסי שמרה על הבית

העונה של צ'לסי מקבלת תפנית די חיובית בתקופה האחרונה. נכון, רק לפני שבועיים היא חטפה 5:0 מארסנל בדרבי - אליו עלתה ללא הכוכב שלה קול פאלמר - אך זה היה ההפסד היחיד שלה ב-12 המחזורים האחרונים. היום (ראשון), שלושה ימים אחרי ה-0:2 על טוטנהאם, היא שוב ניצחה קבוצה לונדונית בלי לספוג, כשהפעם דרסה 0:5 את ווסטהאם בסטמפורד ברידג'. כעת הבלוז רחוקים שתי נקודות בלבד מניוקאסל, שנמצאת במקום השישי לפחות עד למשחק של יונייטד מחר אצל קריסטל פאלאס.
הראשון שכבש היום היה פאלמר (15), שיחגוג מחר 22 והגיע ל-21 שערים העונה בליגה (שני רק לארלינג הולאנד, לו 25). הקפטן קונור גלאגר הכפיל עם וולה יפה (30), ולאחר שש דקות קבע נוני מדואקה 0:3 מהיר. האחרון בישל עם פתיחת החצי השני לניקולאס ג'קסון את הרביעי (48), והחלוץ הסנגלי - שגם בישל את הראשון - השלים צמד שקבע את תוצאת המשחק (80).
3 צפייה בגלריה
שחקני צ'לסי חוגגים
שחקני צ'לסי חוגגים
ניצחון תשיעי ב-11 משחקי הבית האחרונים. שחקני צ'לסי חוגגים
(צילום: REUTERS/David Klein)
צ'לסי ניצחה בתשע מ-11 משחקי הבית האחרונים שלה - ולאוהדים בהחלט יש סיבה להיות אופטימיים לקראת העונה הבאה. ווסטהאם סופרת כבר שישה משחקים רצופים ללא ניצחון בכל המסגרות, וזו הפעם השנייה שהיא סופגת חמישייה תוך שלושה משחקים (5:2 לקריסטל פאלאס). הפטישים ספגו כבר 70 שערי ליגה העונה, הכי הרבה אי פעם עבור קבוצה של דייוויד מויס.

וילה בעטה בדלי

אסטון וילה הייתה יכולה להבטיח היום את הכרטיס לליגת האלופות - אבל בעטה בדלי. הקבוצה של אונאי אמרי הפסידה 1:0 בחוץ לברייטון, שהשיגה ניצחון ראשון מאז ראשית מרץ הודות לשער מאוחר של ג'ואו פדרו (87), שהיה הראשון להגיע לריבאונד אחרי ששוער וילה רובין אולסן (שפתח על חשבון אמיליאנו מרטינס הפצוע) עצר את הפנדל שלו.
פורסם לראשונה: 18:18, 05.05.24