ביום רביעי תארח ברצלונה את דינמו קייב למשחק קריטי מבחינתה בליגת האלופות, ואתמול (ראשון) בחזרה הגנרלית הקטלאנים חזרו מפיגור בניצחון 1:3 על ולנסיה בליגה הספרדית.
אנסו פאטי, שפתח לראשונה בהרכב מאז שנפצע בנובמבר שעבר, כבש את שער השוויון. ממפיס דפאי השווה בפנדל מעורר מחלוקת ופיליפה קוטיניו סגר עניין עם השער השלישי (והראשון שלו במדי בארסה אחרי 11 חודשים).
6 צפייה בגלריה
דפאי חוגג
דפאי חוגג
שער שהיה שווה מהפך. דפאי חוגג
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
אנסו פאטי
אנסו פאטי
היה או לא היה פנדל? פאטי
(צילום: AP)
השחקן שזכה לתשואות הרמות ביותר היה דווקא סרחיו אגוארו, שנכנס כמחליף בדקה ה-87 ועלה להופעת בכורה בברצלונה. על הדרך גם רשם משחק ראשון בליגה הספרדית מאז 2011. "זה היה מדהים שהאוהדים קראו 'קון, קון, קון'. מקווה שאוכל להחזיר להם על המגרש, ושהם ייהנו ממני", אמר החלוץ הארגנטינאי הנרגש בסיום.
"היה חשוב לנו לפתוח את השבוע החשוב הזה בצורה טובה", אמר מאמן בארסה, רונלד קומאן. "חייבים להדגיש את הגישה של השחקנים, למרות הפתיחה. הגבנו נכון והגיע לנו לנצח. ההרגשה אחרי ניצחון כמובן שונה מאשר אחרי הפסד, אבל הפנים כבר לקראת יום רביעי – למשחק בצ'מפיונס".
6 צפייה בגלריה
בגדי קון החדשים. אגוארו
בגדי קון החדשים. אגוארו
בגדי קון החדשים. אגוארו
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
קוטיניו חוגג
קוטיניו חוגג
שער ראשון בברצלונה אחרי 11 חודשים. קוטיניו בטירוף
(צילום: גטי אימג'ס)
קומאן התייחס גם לעובדה שהחליף את אנסו פאטי כבר בדקה ה-59. "סיכמנו איתו שהוא יפתח בפעם הראשונה וישחק כשעה", הסביר המאמן ההולנדי. "לא רצינו להעמיס עליו בשבוע כזה קריטי. אנחנו תמיד אומרים שחסרים לנו שחקנים כמוהו. זה לא היה חילוף שרציתי, אבל אנחנו חייבים לבצע חילופים כאלה לפעמים".
אירוע מעורר מחלוקת נרשם, כאמור, בדקה ה-41. חוסה גאיה, כובש השער של ולנסיה, ספק הכשיל את פאטי ברחבה והשופט שרק לפנדל, שאותו ממפיס דפאי כבש כדי להפוך ל-1:2. "היה הפנדל? ראיתי את זה אחרי המשחק, יכול להיות שאפשר לשרוק אחרת", הודה קומאן והוסיף: "אבל אם השופט שרק ומערכת ה-VAR לא התערבה, אז זה פנדל".
6 צפייה בגלריה
שער ה"מונדו דפורטיבו"
שער ה"מונדו דפורטיבו"
"מהפך": שער ה"מונדו דפורטיבו"
6 צפייה בגלריה
שער ה"ספורט"
שער ה"ספורט"
"קאמבק!" – שער ה"ספורט"
גאיה עצמו זעם כמובן על ההחלטה: "כולם מסכימים שהגעתי לפני אנסו לכדור. אולי היה מעט מגע, אבל בהילוך איטי זה תמיד נראה יותר משכנע. בזווית אחת זה נראה ככה, באחרת משהו שונה. מה זה משנה מה אגיד, בסופו של דבר זה תמיד ככה: השופטים שורקים מה שהם רוצים".
בתקשורת בקטלוניה כמובן חגגו את הניצחון, הראשון אחרי שני הפסדים רצופים. "איזה קאמבק" – הייתה הכותרת ב"ספורט", שם ציינו: "ברצלונה הפכה פיגור לראשונה העונה, זה אומר הכל". ב"מונדו דפורטיבו" הלכו על הכותרת "מהפך", והחמיאו בעיקר לפאטי: "הוא מה שברצלונה הייתה חסרה בתקופה האחרונה".