בורוסיה דורטמונד המשיכה בשבת את העונה המושלמת שלה מאז תחילת 2023: ניצחון רביעי בארבעה משחקים והצטופפות לתוך סבך צמרת הבונדסליגה עם 1:5 על פרייבורג, ודובדבן מתוק מאוד על קצפת הניצחון. בדקה ה־51, ביתרון 1:2, רפאל גריירו הגביה משמאל, סבסטיאן האלר העיף את עצמו באוויר, ראשו פגש את הכדור בתזמון מושלם והטיס אותו לרשת. גול. גול פשוט מטווח קצר, גול שהפשטות שלו לא יכולה הייתה לשנייה אחת להסתיר את המשמעות העצומה מאחוריו.
האלר, שהגיע בקיץ מאיאקס כמחליף לארלינג הולאנד, יצא לחופשת מחלה לאחר שסבל מכאבים במהלך מחנה האימונים לפני פתיחת העונה בשווייץ. בבדיקות שנערכו לו גילו הרופאים כי חלה בסרטן האשכים. אחרי שני ניתוחים וארבעה סבבים של טיפולים כימותרפיים, האלר, שנולד בצרפת ומשחק עבור חוף השנהב, חזר בחודש שעבר למגרשים. הוא כבש שלושה שערים בשמונה דקות במשחק ידידות נגד באזל, שיחק מחצית לפני שלושה שבועות במשחק הראשון שלו בחזרה במסגרת רשמית, בשבוע שעבר עלה בהרכב נגד לברקוזן, ושלשום כבר הבקיע.
2 צפייה בגלריה
סבסטיאן האלר שחקן בורוסיה דורטמונד
סבסטיאן האלר שחקן בורוסיה דורטמונד
היציעים רעדו משמחה, האוויר התמלא בהרגשה הזו שאתה חש כשאין לך אוויר לנשום מרוב התרגשות, הבטון בכה. האלר
(צילום: רויטרס)
כשהאלר כבש, מצלמות הטלוויזיה הרוטטות שיקפו את הפיצוץ שאירע באצטדיון. היציעים רעדו משמחה, האוויר התמלא בהרגשה הזו שאתה חש כשאין לך אוויר לנשום מרוב התרגשות, הבטון בכה. בסיום המשחק האלר, שניסה בעבר להמעיט ולנטרל את האמוציות מסביב לחזרתו למגרשים, לא יכול היה להסתיר את התרגשותו העצומה. המטוטלת שאחזה בגופו ובנפשו, מספורטאי בריא ושרירי לשבר כלי אחרי הניתוחים וההקרנות, חזרה למקומה הטבעי.

"הרגשתי שאני עף"

חולי סרטן שמחלימים זוכים תמיד לקבלת פנים חמה ונעימה, אבל לאף אחד מהם לא מצפה חגיגה של 80 אלף צופים מריעים, ועשרה חברים לקבוצה שלא רק שתמכו בו ושמחו בגול שלו ובניצחון של דורטמונד, אלא גם קיבלו פרופורציות על החיים, על השבריריות שלהם, על המרחק הזעיר שבין אור הזרקורים לתהום. "לא כולם כאלו בעלי מזל", אמר האלר אחרי המשחק.
"אחרי הגול", הוא המשיך, "זו התעלות מסוג מיוחד. הרגשתי שאני עף, שאני על ענן משלי, שכל הקבוצה שלי עולה באש. זה רגע בלתי נשכח. חלמתי עליו מהיום הראשון, ועכשיו רק צריך לקחת דברים לאט ולקוות שהרגעים האלו והגולים יחזרו". הוא הראה לצוות הטלוויזיה את הכיתוב על נעליו: "פאק סרטן", כיתוב שאותו הקדיש לכל אוהדיו ועוקביו ביום הסרטן הבינלאומי שחל בשבת.
האלר הודה שהוא עדיין לא מאה אחוז בקו הבריאות ובכושר, שיש ימים שבהם הוא מגיע לאימונים ומודיע לצוות המקצועי שאין לו את האנרגיות הנכונות והמלאות להתאמן לפי הספר, ומקבל ממאמני הכושר תוכנית אימונים מופחתת, אבל גם סיפר שבשבוע שעבר התאמן במרץ מיוחד. "היה לי חשוב להבקיע את הגול הראשון שלי בחזרה לעיני הקהל שתמך בי לאורך כל התקופה, עוד לפני ששיחקתי משחק אחד עבורו", אמר.
2 צפייה בגלריה
הנעליים של סבסטיאן האלר עם הכיתוב "פאק סרטן"
הנעליים של סבסטיאן האלר עם הכיתוב "פאק סרטן"
הנעליים המיוחדות של האלר
(צילום: AFP)
האלר הוחלף כעשר דקות לאחר שכבש את השער. "אני צריך זמן כדי לחזור לכושר משחק ויש לי עדיין כאבים, אבל מדובר בכאבים שונים לגמרי ממה שסבלתי מהם בחצי השנה האחרונה. זה כאב של עונג, לא אותו כאב שגורמים לך טיפולים כימותרפיים". החזרה של האלר לדורטמונד מגיעה כאמור בתזמון מדויק, הקבוצה נמצאת במומנטום מושלם וביחד עם כוכבים אחרים (כולל מרקו רויס שחזר אחרי פציעה בת חודש) נראית כמו מועמדת אמיתית לאתגר את באיירן מינכן הפגיעה במאבק לאליפות.
"מבקיע השער: סבסטיאן", שאג הכרוז. "האלר", ענו עשרות אלפי הצופים. שלוש פעמים. האלר כבש, בורוסיה ניצחה, ולפחות לעת עתה, וביום הסרטן הבינלאומי, סבסטיאן האלר הביס את הסרטן ונתן לאלפי חולים תקווה.