הסוף לדגלי ישראל ביוהאן קרויף ארנה? ארגון האולטראס של איאקס, ה-F-Side, יצא היום (רביעי) בהודעה רשמית שבה הוא קורא לאוהדים לא להכניס למשחק הקרוב של הקבוצה דגלים של "מדינות המצויות במלחמה או כאלו שמהווים הצהרה פוליטית".
הארגון פרסם את ההודעה בעמוד האינסטגרם הרשמי, יממה לפני המשחק הביתי מול ברייטון במסגרת המחזור הרביעי בליגה האירופית. הארגון ביקש מהאוהדים "להביא את דגלי העיר אמסטרדם או דגלי המועדון בלבד".
2 צפייה בגלריה
אוהדי איאקס עם דגל ישראל
אוהדי איאקס עם דגל ישראל
דגל ישראל ביציעי אוהדי איאקס
(צילום: AP)
כזכור, מהומה קשה פרצה לפני שלושה ימים ביציע שבו יושב אותו ארגון אולטראס של איאקס במשחק מול הירנביין במסגרת המחזור ה-11 בליגה ההולנדית. קבוצת אוהדים מהגרעין הקשה של ה-F-SIDE הגיעה למשחק עם דגלי פלסטין ועוררה סערה. בהמשך, כאמור, נרשמה גם אלימות פיזית בין מספר אוהדים. במחצית המשחק חלק מאוהדי האולטראס עזבו במחאה את האצטדיון.

הקבוצה "היהודית"

זה לא סוד שלאורך השנים אחת המדינות המערב אירופאיות עם מספר התקריות האנטישמיות הגדול ביותר בכדורגל היא הולנד. ההולנדים נאבקים בתופעה כבר שנים, בעיקר מול אוהדי פיינורד, דן האג ואוטרכט, היריבות הגדולות של איאקס "היהודית", אבל למרות המאבק העונשים לא תמיד חמורים מספיק והתופעה עדיין קיימת.
2 צפייה בגלריה
אוהדי איאקס עם דגל ישראל
אוהדי איאקס עם דגל ישראל
כבר לא נראה את דגל ישראל ביציעי יוהאן קרויף ארנה?
(צילום: getty images)
ב-2012, למשל, הופסק המשחק בין אוטרכט לאייאקס לרבע שעה בגלל קריאות אנטישמיות חזקות וצורמות מהיציעים ובראשן הקריאה "הרכבות כבר מוכנות, היהודים לגז". השופט במשחק הסביר שהפסיק את המשחק כיוון שהקריאות היו פשוט בלתי נסבלות. אחרי שהמשחק חודש והסתיים כהלכה אמר מנכ"ל אוטרכט ווילקו ואן שיק: "המצלמות במגרש יראו לנו מי האוהדים שעשו זאת ונטפל בהם. יהיה קשה להעניש את כולם כי מדובר באלפים, אבל מי שייתפס לא ייכנס לפה יותר".