סערה גדולה אחרי הדרבי של מנצ'סטר היום (שבת), בו יונייטד חזרה מפיגור ל-1:2 מול סיטי בזכות שערים של ברונו פרננדש (78) ומרקוס רשפורד (82) שביטלו שער מוקדם של ג'ק גריליש (60). פפ גווארדיולה רץ לעבר השופטים מיד לאחר ההפסד 2:1 למנצ'סטר יונייטד וגם ג'ק גריליש צעק על השופטים וליווה אותם עד מנהרת השחקנים באולד טראפורד. מסתבר שאחרי שריקת הסיום התנהל גם ויכוח סוער וער מאוד בין הצדדים במנהרה לעבר חדרי ההלבשה. גריליש היה מעורב ב"דיון" לוהט עם פפ גווארדיולה ובלם מנצ'סטר יונייטד הארי מגווייר, כפי שדיווח העיתונאי הנורבגי יאן אגה פיורטופט.
במנצ'סטר סיטי זעמו על החלטת השופטים לאשר את שער השוויון של יונייטד, אותו כבש ברונו פרננדש בדקה ה-78. הפורטוגלי הגיע אל הכדור אחרי שהוא נמסר אל מרקוס רשפורד, שהיה בנבדל ברור ולמרות זאת שמר על הכדור ורץ אחריו כשהוא מונע משחקני סיטי להגיע אליו. מרקוס רשפורד, שכבש בעצמו את השער השני הפך לשחקן מנצ'סטר יונייטד הראשון שכובש בשבעה משחקים ברציפות בכל המסגרות מאז כריסטיאנו רונאלדו באפריל 2008. בנוסף, 40.3% מ-67 שערי הפרמייר ליג שלו היו שערי ניצחון, האחוזים הגבוהים ביותר של שחקן שכבש לפחות 50 שערים בליגה האנגלית.
3 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי באים בטענות לשופט
שחקני מנצ'סטר סיטי באים בטענות לשופט
עצבים במנצ'סטר סיטי אחרי שריקת הסיום
(צילום: רויטרס)
לפי החוקה, נראה שהשער היה אמור להיפסל כיוון שהחוק אומר ש"שחקן יכול להשפיע על המהלך גם בלי לגעת בכדור ולכן יש לפסוק על נבדל עם השופט מרגיש שהשחקן שבעמדת הנבדל הפריע לשחקן יריב, כמו למשל בכך שמנע משחקן יריב להגיע אל הכדור או הפריע לשדה הראייה של השוער".
הכותרת הראשית ב"דיילי מייל" הייתה: "איך זה אושר?! מנצ'סטר יונייטד קיבלה עזרה ענקית מה-VAR כשמרקוס רשפורד היה בנבדל ברור, אבל הוחלט שהוא לא התערב במהלך והשער אושר".
שחקן העבר כריס פרי אמר: "השער הזה היה חייב להיפסל בגלל נבדל. אם רשפורד לא היה שם, קייל ווקר היה מתקל את פרננדש. רשפורד נראה כאילו הוא עומד לבעוט אז ווקר הולך אחורה לכיוון השער". חלוץ העבר כריס סאטון אמר: "תוצאה נהדרת עבור מנצ'סטר יונייטד, אבל היא הצליחה לצאת עם זה כמו שעשתה לאורך השנים עם החלטות שהולכות לטובתה באולד טראפורד. רשפורד התערב במהלך. כל שחקן הגנה בעולם היה מצפה שרשפורד יתערב במהלך באותו רגע".
כובש השער ברונו פרננדש אמר כמובן שהשער שלו היה חוקי: "תמיד חשוב לנצח ולא משנה מי היריבה. כל מה שמשנה זה שניצחנו. השחקנים נתנו הכול. עמדתי מול השער, מרקוס ראה שאני בעמדה טובה יותר. לא ידעתי אם מישהו מאיתנו היה בנבדל. הוא לא השפיע על המהלך כי לא היה אף אחד לידו. שחקן ההגנה היחיד שהיה שם דווקא היה יותר קרוב אליי".
3 צפייה בגלריה
ג'ק גריליש שחקן מנצ'סטר סיטי זועם על השופט
ג'ק גריליש שחקן מנצ'סטר סיטי זועם על השופט
כעס גדול במנצ'סטר סיטי
(צילום: רויטרס)
מאמן יונייטד אריק טן האח אמר: "במחצית הראשונה שיחקנו טוב מאוד. התגוננו טוב מאוד והגענו למצבים טובים. היינו שמחים מאוד במחצית. במחצית היינו צריכים להחליף את מרסיאל כי הוא התלונן על כאבים, והמשחק השתנה. סיטי נכנסה לעניינים וכבשה. הרוח של הקבוצה נהדרת, יש אמונה שב-90 דקות תמיד אפשר לנצח. אני שמח מאוד". על השער מעורר המחלוקת של פרננדש, אמר ההולנדי: "אני יכול לראות את זה גם מהצד השני. זה רגע מבלבל עבור החלק האחורי של היריבה. החוקים אומרים שמרקוס לא נגע בכדור ולא התערב במהלך. ברונו הגיע מאחור ואני יכול לראות את זה מהצד השני".
על ההתאוששות של רשפורד אחרי שספג חבטה במחצית הראשונה, אמר טן האח: "שחקנים צריכים להתמודד עם דברים. בועטים בך במשחקים, זה קרה וזה כואב, אבל אתה צריך להמשיך. זה מה שצריך לעשות כדי להשיג תוצאות. להתמודד עם הרגעים הכואבים כדי להתקדם. האמונה חזרה ואנחנו בכיוון הנכון. אתה צריך לעבוד קשה כדי לצאת מהשליטה של סיטי בכדור. יש לה איכויות והיא יכולה לכבוש ממצבים לא מסוכנים במיוחד. ראינו את זה היום, טעות אחת והם כבשו".
מאמן סיטי פפ גווארדיולה אמר: "המשחק היה טוב מאוד, שיחקנו טוב. יונייטד הייתה טובה מאוד בהתקפות מעבר. ברכות לקבוצה שלי, אני גאה שבאנו לכאן ושיחקנו עם אישיות". על השער של פרננדש, אמר המאמן: "רשפורד היה בנבדל, ברונו פרננדש לא. רשפורד הסיח את דעתו של השוער שלנו והבלמים, אבל אנחנו יודעים איפה אנחנו משחקים, קשה לשופטים באצטדיונים האלה". פפ גוואריולה פצח בסוג של מלחמה פסיכולוגית אחרי המשחק ואמר: "לא אכפת לי מהפרמייר ליג ולא מגביע הליגה כי אנחנו לא יכולים לזכות בתארים האלה. זכינו בהרבה תארים אז זו לא בעיה".
3 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי באים בטענות לשופט
שחקני מנצ'סטר סיטי באים בטענות לשופט
היה סוער מאוד בסיום
(צילום: גטי אימג'ס)
בלם סיטי מנואל אקנג'י אמר על השער הראשון: "כן, היה שער מעורר מחלוקת. רשפורד רדף אחרי הכדור למרות שהיה בנבדל ברור, אולי שלושה מטרים לפניי. שיחקתי כאילו שזה נבדל כי הוא רץ אחרי הכדור בבירור למרות שהיה בנבדל. הוא הפסיק לרוץ כשברונו פרננדש אמר לו שהוא לא בנבדל ואז רשפורד עצר. בשבילי זו התערבות ברורה. אם הוא היה עוצר לפני כן, אז עוד מילא, אבל כשאתה רודף אחרי הכדור והכוונה שלך היא להשיג את הכדור אז זה נבדל ברור. השופט החליט שזה לא נבדל אז אין לנו מה לעשות. השופט לא אמר לי כלום, דיברתי עם הקוון שאמר שרשפורד לא נגע בכדור וניסה לשחק בו עד הסוף, אבל הוא אמר שבגלל שהוא לא נגע אז זה לא נבדל. השופט צריך להסתכל על המצב ואיפה השחקנים ומה קורה. כנראה שהלחץ השפיע על השופט באצטדיון ולכן הוא אפשר את השער הזה". על מה שקרה במנהרת השחקנים: "אני לא יודע, הגעתי לשם די מאוחר ואני לא יודע מה היה שם וממה זה נגרם. אנחנו לא במצב רוח טוב אחרי משחק כזה. שום דבר לא קרה והדברים נגמרו בצורה רגועה".
פורסם לראשונה: 16:50, 14.01.23