אנגליה הביסה אמש (שלישי) 0:4 את שוודיה ועלתה לגמר יורו הנשים, האנגליות עשו עוד צעד ענק בדרך להביא את הגביע הביתה ולזכות בטורניר שנערך במדינתן, והן עשו את זה בסטייל, עם שער שכל עולם הכדורגל מדבר עליו.
השער היפה של המשחק וכנראה השער שייבחר לשער הטורניר הובקע בדקה ה-68, אז אליסיה רוסו בעטה עם העקב, הכדור עבר בין הרגליים שוערת שבדיה ונכנס. ביצוע מדהים שהרים את האצטדיון בשפילד וגרר תגובות מחמיאות ברשתות החברתיות. "זה היה שער שומט לסתות", אמרה שוער הנבחרת האנגלית בעבר רייצ'ל בראון-פיניס, "אם הייתי מקבלת שער כזה באימון אז הייתי צריכה לפרוש". "אני חלמתי לכבוש שער כזה כל הקריירה וזה לא קרה לי, כל הכבוד אליסיה", צייצה אבי וומבאק, אגדת הכדורגל האמריקנית שכבשה 184 שערים במדי נבחרת ארה"ב.
3 צפייה בגלריה
אליסיה רוסו חוגגת
אליסיה רוסו חוגגת
העקב
(צילום: גטי אימג'ס)
3 צפייה בגלריה
אליסיה רוסו חוגגת
אליסיה רוסו חוגגת
השער
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
אליסיה רוסו חוגגת
אליסיה רוסו חוגגת
והחגיגה
(צילום: רויטרס)
קשרית אנגליה איזי כריסטיאנסן החמיאה לחברתה: "אם השער הזה לא זוכה בשער השנה, אז אני לא יודעת איזה שער כן". רוסו עצמה שמרה על צניעות: "אני לא ממש זוכרת מה עשיתי, כל מה שאני זוכרת זה שהחמצתי שנייה קודם והייתי צריכה לתקן את זה. אני לא יודעת מה עבר לי בראש כשהחלטתי לנסות לבעוט בצורה הזאת, ואין לי מושג איך זה נכנס. מרגישה שהיה לי מזל. יש לנו עוד משימה והיא לזכות בטורניר. אנחנו נחגוג קצת ונתכונן לגמר ביום ראשון, אני לא יכולה לחכות להגיע לוומבלי. עבדנו קשה כדי להגיע לגמר".
"זה היה ביצוע קטלני של רוסו", צייצה כוכבת צ'לסי, החלוצה האוסטרלית סאם קר. חלוץ העבר מייקל אואן הוסיף: "שער מדהים של רוסו, שמסיים משחק מדהים של אנגליה". סטפן וורנוק, מגן העבר של ליברפול, אמר: "זה אחד השערים הכי יפים שראינו".
מאמן אנגליה סרינה ויכמן הוסיפה: "לרוסו היה הרבה אומץ לעשות משהו בלתי צפוי כזה, זה היה שער נהדר שהעלה אותנו ל-0:3 וגמר את המשחק. נתנו לכל העולם משהו לדבר עליו, זאת תוצאה פנטסטית. אבל אנחנו צריכות להתרכז כעת בהגשמת החלום שלנו - לזכות ביורו".
זה היה השער הרביעי של רוסו בטורניר, והשמיני שלה בנבחרת אנגליה ב-12 הופעות בלבד. החלוצה בת ה-23 משחקת במנצ'סטר יונייטד ולאחרונה קיבלה הצעה להאריך את החוזה שלה, אך סירבה מתוך מחשבה לעבור לשחק מחוץ לאנגליה בעונה הבאה, היא מושכת עניין מאימפריות ביבשת כמו ברצלונה וליון, וגם בארה"ב התעניינו בה. אחרי היורו, ובטח אחרי השער הזה, היא תקבל הצעות נוספות.
אנגליה העפילה לגמר השלישי בתולדותיה, והיא תנסה לזכות באליפות אירופה לראשונה בתולדותיה אחרי שהפסידה בשני הגמרים הקודמים (2009, 1984). חצי הגמר השני ייערך היום (רביעי) בין גרמניה לצרפת, והגמר ייערך ביום ראשון בוומבלי.