כבר כמה ימים שבאיראן משתוללות הפגנות במספר מוקדים וערים נגד המשטר על רקע הכאתה למוות של מהסא אמיני על ידי משמרות הצניעות המקומיים בשל עטיית החיג'אב בצורה "לא נאותה". אלפים יצאו לרחובות, כאשר נשים איראניות גזרו חלקים משערן לאור הזדהות עם אמיני, במה שהפך לאחד מסמלי המחאה הנוכחית. כעת, גם שחקן הנבחרת האיראנית סרדאר אזמון, המשחק בבאייר לברקוזן הביע תמיכתו במפגינים, בצעד שעלול לעלות לו במקומו בנבחרת לקראת המונדיאל.
אזמון כתב בסטורי בעמוד האינסטגרם האישי שלו שהוא לא אמור להביע את דעתו בזמן מחנה אימון של הנבחרת לקראת אליפות העולם (שנערך באוסטריה), אך הוא "לא יכול יותר לסבול להישאר בשקט. בסופו של דבר העונש שאקבל יהיה הדחה מהנבחרת הלאומית, שזה מחיר פעוט לשלם אפילו עבור פיסת שיער של אישה איראנית אחת". אזמון הוסיף פנייה לכוחות השיטור האיראנים ולמשטר: "התביישו לכם על הריגת אנשים בכזו קלות, ו-ויוה נשות איראן".
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת איראן סרדאר אזמון
שחקן נבחרת איראן סרדאר אזמון
"ויוה נשות איראן". סרדאר אזמון
(צילום: Getty Images)
גם קפטן מילאן ונבחרת איטליה לשעבר, פאולו מלדיני הביע הזדהות עם המחאה ונשות איראן בעמוד האינסטגרם שלו. אחד מגדולי הכדורגלנים באיטליה העלה תמונה של אמיני המנוחה וכתב: "אני עומד עם נשות איראן". בנוסף, העלה מלדיני תמונות של נשים איראניות גוזרות את שיערן, בה שהפך להיות האקט הסמלי של המחאה הזו נגד משטר האייתולות.