רק למסי (14) וניימאר (11) יש יותר בישולים העונה בליגה הצרפתית מאשר לקאיו הנריקה ממונאקו, שאחראי על תשעה. נתון מרשים במיוחד בהתחשב בעובדה שלא מדובר בשחקן התקפה, אלא במגן שמאלי שקבוצתו משחקת עם קו הגנה של ארבעה שחקנים. הנשק הקטלני ביותר שלו הוא בעיטות חופשיות - שישה מהבישולים של הברזילאי בן ה-25 הגיעו במצבים נייחים, יותר מכל שחקן אחר בחמש הליגות הבכירות.
"אני מעדיף להתקיף", הסביר בעבר הנריקה את סגנון המשחק שלו. "אנחנו ברזילאים, אנחנו רגילים לשחק התקפי, אנחנו אוהבים ללכת קדימה". נכון, הוא מגן, אבל רק כי עוד לא המציאו מילה למוטציה החדשה יחסית ששוטפת את הכדורגל העולמי, מגנים התקפיים. החלק הראשון של ההכלאה הוא לא פחות חשוב, ולמרות מה שניתן להניח, הנריקה עושה עבודה נהדרת גם בחלק האחורי. כשצופים בו ניתן מיד לזהות את כי בעברו שיחק כקשר (עשה זאת בין היתר במדי נבחרת ברזיל עד גיל 20), כשבממוצע הוא מבצע שני תיקולים מוצלחים למשחק, שמראים כמה הוא אוהב להיכנס לעימותים.
6 צפייה בגלריה
הנריקה
הנריקה
עבר לאתלטיקו בגיל 18. הנריקה
(צילום: Chris Ricco/Getty Images)
הרבה בזכות הנריקה, עלייה אוטומטית לשלב הבתים של ליגת האלופות בעונה הבאה - זאת אומרת לסיים את העונה הנוכחית במקום השני - היא מטרה ריאלית עבור מונאקו, שנמצאת במקום הרביעי ורחוקה שלוש נקודות ממארסיי שבמקום השני ושתי נקודות מלאנס שבמקום השלישי, אצלה תתארח הערב (שבת, 22:00).
הנריקה, יליד סנטוס, הצטרף בגיל 10 למועדון שהיה הבית של פלה. הוא מעולם לא שיחק בקבוצת הבוגרים, אך לא מכיוון שהיה לא מספיק טוב. בפברואר 2016, כשהוא בן 18, הוא נרכש על ידי אתלטיקו מדריד. לצערו, התחרות בעמדה עם פליפה לואיז ולוקאס הרננדס מנעה ממנו להשתלב בקבוצה הבוגרת של הקולצ'ונרוס, והוא חזר לברזיל בהשאלות. הוא בילה בפאראנה ובפלומיננסה לפני שפרצה מגפת הקורונה חמישה משחקים לתוך התקופה שלו בגרמיו. ברזיל חטפה את המגפה קשה אולי יותר מכולם, והכדורגל במדינה נעצר.
6 צפייה בגלריה
הנריקה במדי פלומיננסה
הנריקה במדי פלומיננסה
הרשים בהשאלות. הנריקה במדי פלומיננסה
(צילום: Bruna Prado/Getty Images)
עבור הנריקה, שהיה מצוין בליגה הברזילאית ולקח חלק בעלייה של הנבחרת הצעירה לאולימפיאדה, מדובר היה בהזדמנות חדשה. אתלטיקו שהייתה שרויה בבעיות כלכליות הייתה נחושה למכור, ובאוגוסט 2020 הוא הצטרף למונאקו ששילמה עבורו 8 מיליון אירו והחתימה אותו על חוזה לחמש שנים. כבר בעונתו הראשונה בנסיכות (2020/21) הוא הפך לשחקן הרכב, ומאז הוא רק הולך ומשתפר.
רק אקסל דיסאסי ויוסוף פופאנה שיחקו העונה יותר דקות עבור מונאקו מאשר הנריקה, וזה מרשים במיוחד בהתחשב בכך שהוא מעורב במה שקורה בשני צידי המגרש. בנוסף לתשעת הבישולים יש לו גם שער על שמו העונה, בבעיטה חופשית כמובן. האמת היא שהוא בכלל ניסה לבשל, ואת הפרחים הוא צריך לשלוח לשוערה של ליל לוקאס שבלייה ששמט כדור די פשוט.
במונדיאל האחרון וגם לפניו ניתן היה לזהות בבירור כי נקודת התורפה הבולטת מאוד של נבחרת ברזיל היא המגנים (בצד שמאל פתחו בקטאר אלכס סנדרו מיובנטוס ואלכס טלס מסביליה, לא שחקני-על). למרות זאת, הנריקה טרם קיבל זימון למשחק של הנבחרת הבוגרת. "הזלזול השל נבחרת במי שהוא ללא ספק המגן השמאלי הברזילאי הטוב ביותר שמשחק באירופה עלול להיות בעלת השלכות חמורות", נכתב בעיתון הספרדי ספורט. "הנריקה בעל דרכון ספרדי והוא לא יהסס פעמיים לומר 'כן, אני רוצה' אם מאמנה החדש של ספרד, לואיס דה לה פואנטה, יכלול אותו בסגל".
מגן שמאלי שנהדר עם הכדור ושיחק בקישור בהחלט נשמע מתאים לנבחרת ספרד, ובאותו דיווח גם נרשם כי ברצלונה מעוניינת לצרף אותו בעונה הבאה. מי שתקבל אותו תזכה. בינתיים, הנריקה רוצה לעלות את מונאקו לליגת האלופות.
6 צפייה בגלריה
דה לא פואנטה
דה לא פואנטה
יזמן את הנריקה לנבחרת ספרד? דה לה פואנטה
(צילום: AP)
ליברפול ניצחה פעמיים בשבעת משחקיה האחרונים. מעט. אבל אלה לא היו סתם ניצחונות, אלא הצגות. הראשון היה ה-0:7 ההיסטורי על מנצ'סטר יונייטד, והשני 1:6 על לידס במחזור הקודם. העונה של הקבוצה של יורגן קלופ מלאה בעליות ומורדות קיצוניים במיוחד, והיום היא תקווה להמשיך סוף-סוף עם מומנטום חיובי.
מצד אחד, היא מקבלת יריבה מאוד נוחה בשביל זה. פורסט עדיין מתחת לקו האדום ועם 10 משחקים רצופים ללא ניצחון בפרמייר-ליג, כולל שלושה הפסדים רצופים. מצד שני, אחרי ה-0:7 היא הפסידה לבורנמות', אז לא מומלץ להמר.
6 צפייה בגלריה
ז'וטה
ז'וטה
חוסר יציבות קיצוני. שחקני ליברפול חוגגים
(צילום: Naomi Baker / gettyimages)
אינטר אמנם עלתה לחצי גמר ליגת האלופות, אבל לפי המצב שלה בליגה היא כנראה לא תשתתף במפעל בעונה הבאה (תרד למקום השישי אחרי החזרת הנקודות ליובנטוס), מה שיהווה פגיעה כלכלית קשה עבורה.
הקבוצה של סימונה אינזאגי הפסידה כבר ב-11 משחקי סרייה א' העונה, צברה רק נקודה אחת בחמשת האחרונים והפסידה בשלושה האחרונים שנערכו בבית. העתיד של אינזאגי במועדון נמצא בספק רציני, ומחר הוא חייב ניצחון מול היריבה שהפתיעה אותו עם 0:1 בסיבוב הראשון.
6 צפייה בגלריה
מאמן אינטר סימונה אינזאגי
מאמן אינטר סימונה אינזאגי
חייב ניצחון. אינזאגי
(AFP)
"אתה חייב לתת לשחקנים מיוחדים את האפשרות לעשות דברים מיוחדים על המגרש", אמר צ'אבי אלונסו, מאמן באייר לברקוזן, על היהלום הנוצץ מאוד שלו פלוריאן וירץ.
הקשר ההתקפי בן ה-19 קרע את הרצועה הצולבת במאי 2022, והפציעה השביתה אותו עד למחזור ה-16 של העונה הנוכחית. מאז, הוא חלק בלתי נפרד מהריצה של לברקוזן לצמרת – שהגיעה אחרי פתיחת עונה נוראית והחלפת מאמנים - עם שבעה שערים ושישה בישולים ב-12 הופעות ליגה. הוא תרם גם שלושה שערים ושני בישולים במסע של לברוקזן לחצי גמר הליגה האירופית, ובפגרת הנבחרות האחרונה רשם את הופעתו השישית במדים הלאומיים של גרמניה.
6 צפייה בגלריה
וירץ
וירץ
הוא חזר. וירץ
(צילום: EPA/RONALD WITTEK)
כעת וירץ ולברקוזן כבר לוטשים עיניים אל המקום הרביעי, שיבטיח להם מקום בליגת האלופות בעונה הבאה. לשם כך הם יצטרכו לנצח מחר בבית את לייפציג שתופסת כרגע בעצמה את המקום הרביעי, עם יתרון של 7 נקודות על פני המארחת.