שמחה גדולה במנצ'סטר סיטי לאחר הזכייה אמש (רביעי) בסופר קאפ האירופי באצטדיון קאראיסקאקיס באתונה בזכות ניצחון על סביליה. לאחר שבסיום העונה שעברה זכו הסיטיזנס לראשונה בתולדותיהם בליגת האלופות, הם הניפו תואר בו לא זכו עד אתמול, וראשון העונה לאחר שהפסידו לארסנל במגן הקהילה. לאחר 1:1 בתום 90 דקות, המשחק הלך לפנדלים, בו החמצה אחת של נמניה גודל סידרה 4:5 בדו-קרב מהנקודה ושלחה את אלופות אירופה לחגוג.
הקבוצה של פפ גווארדיולה פיגרה 1:0 משער מפתיע של יוסף אן-נסירי בדקה ה-25, אך קול פאלמר השווה במחצית השנייה, והפך לשחקן השני אי פעם שמבקיע באותה עונה גם במגן הקהילה וגם בסופר קאפ האירופי, לאחר שמייקל אואן עשה זאת ב-2001. השחקן שזכה יחד עם נבחרת אנגליה הצעירה באליפות אירופה עד גיל 23 (ועבר בדרך את נבחרת ישראל) כבר היה בדרך החוצה ממנצ'סטר סיטי, אך פתיחת העונה שלו אולי תראה על שינוי בקו המחשבה הזה של אלופת אירופה.
2 צפייה בגלריה
שוער מנצ'סטר סיטי אדרסון
שוער מנצ'סטר סיטי אדרסון
גיבור הזכייה של מנצ'סטר סיטי. אדרסון
(AP Photo/Thanassis Stavrakis)
זהו התואר הרביעי של מנצ'סטר סיטי השנה לאחר שזכתה בשלהי העונה שעברה באליפות, בגביע האנגלי וכמובן - בליגת האלופות. על אף הזכייה, הקבוצה של פפ עוד לא נראית בשיאה, דבר שכמובן מתקבל על הדעת לאור העובדה שמדובר ממש בתחילת העונה. "אמנם מדובר בזכייה, אך לא ניכר שסיטי השקיעה את אותו מאמץ סופר אנושי שנתנה בגמר ליגת האלופות", כתב העיתונאי כריס ווילר מהדיילי מייל.
ובכל זאת, מדובר בזכייה בתואר, ולאחר האכזבה במגן הקהילה, שם הפסידה לארסנל בפנדלים לאחר שספגה שער שוויון עמוק בתוך תוספת הזמן, מנצ'סטר סיטי בהחלט שמחה בחלקה. האיש לו הודו בקבוצה, היה השוער אדרסון, שסיפק מספר הצלות מפתח במהלך המשחק.
2 צפייה בגלריה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה
מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה
פאלמר יישאר? פפ גווארדיולה
(EPA/PANAGIOTIS MOSCHANDREOU)
"יש לנו מזל גדול שיש לנו את 'אדי'", שיבח המאמן פפ גווארדיולה בסיום את השוער. "כמו בגמר ליגת האלופות נגד אינטר, גם הפעם הוא הציל אותנו בלא מעט מצבים. זו לא הפעם הראשונה שבקרב על תואר השחקן המצטיין הוא השוער". על המשחק עצמו אמר הספרדי: "באופן כללי, אני חושב שהיה משחק טוב. שיחקנו טוב יותר במחצית השנייה, בעיקר בחצי השעה האחרונה של המשחק".
על הדיבורים על עזיבה אפשרית של קול פאלמר: "אני לא יודע מה יקרה, אני לא חושב שנשאיל אותו לקבוצה אחרת. או שהוא יישאר אצלינו, או שנמכור אותו - השאלה לא עומדת על הפרק".