אחרי שכבש שמונה שערי פרמייר-ליג בלבד בעונה שעברה, רומלו לוקאקו עזב הקיץ את צ'לסי וחזר בהשאלה לאינטר, ממנה נקנה רק לפני שנה עבור 115 מיליון אירו. עם עזיבתו, לוקאקו משאיר את המספר 9 – הנחשב למבוקש בקרב חלוצים – פנוי, אך כרגע אין לו קונים. תומאס טוכל, מאמנה של צ'לסי, הודה כי "אף אחד לא רוצה לגעת בה", וזאת משום שהחולצה נחשבת למקוללת עוד מאז שפרננדו טורס לבש אותה ככשיחק בקבוצה ב-2011.
מאז טורס, שכבש 20 שערים בלבד ב-110 הופעות בפרמייר-ליג, עוד מספר חלוצי על לבשו את החולצה: רדאמל פלקאו, אלברו מוראטה, גונסאלו היגוואין ולוקאקו, חלקם הגיעו בהשאלה, חלקם חתמו תמורת סכום עתק, כולם ללא יוצא מן הכלל היו כישלון.
2 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
(צילום: AP)
"לא הייתה דרישה למספר 9", הוסיף טוכל על הקיץ האחרון בקבוצתו. יש את הקללה הזאת של מספר 9. גם לי יש אמונות טפלות לגבי זה ואני מבין למה שחקנים מעדיפים לא לגעת בה ומחזיקים בהעדפות אחרות. שחקנים רוצים לפעמים להחליף מספרים, אבל למרבה ההפתעה אף אחד לא רצה לגעת בה. זה לא שאנחנו שומרים אותה משיקולים טקטיים בשביל שחקן שיגיע למועדון וירצה אותה באופן טבעי".
צ'לסי התחזקה הקיץ באחד הבלמים הטובים בעולם (קאלידו קוליבאלי), שחקן כנף מנוסה (ראחים סטרלינג) ומגן שמאלי מצוין (מארק קוקרייה), אך מחליף ללוקאקו היא טרם החתימה וכעת היא פותחת את העונה כשהחלוץ היחיד בסגל שלה הוא ארמנדו ברויה האלבני, שלא צפוי להיות שחקן הרכב. אפילו טימו ורנר, שיודע לשחק גם כחלוץ, יעזוב את הקבוצה וצפוי לחזור לרד בול לייפציג.
2 צפייה בגלריה
תומאס טוכל
תומאס טוכל
"לא הייתה דרישה למספר 9". טוכל
(צילום: gettyimages)
כשנשאל לגבי האם צ'לסי תתחזק בחלוץ בחלון העברות הנוכחי בעקבות הדיווחים על הרצון לצרף את פייר אמריק אובמיאנג מברצלונה, טוכל לא נתן תשובה חד משמעית: "נראה לגבי זה".
הקללה מלווה את צ'לסי כבר יותר מעשור, היא אולי לא הסיבה לכך שהקבוצה לא תביא חלוץ (לפחות לא הסיבה העיקרית), אך יכול מאוד להיות שאת השחקנים היא כבר הפחידה מספיק, ושבעונה הקרובה אף אחד לא ילבש את החולצה המדוברת.