ב-29 בדצמבר יציינו בברזיל ובעולם שנה למותו של פלה. מאז מותו, רשמה ברזיל פתיחה גרועה מאוד לקמפיין מוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה, עם שלושה הפסדים בשישה משחקים, והקבוצה בה עלה לגדולה - סנטוס - ירדה לליגת המשנה בברזיל לראשונה בהיסטוריה.
אדיניו, בנו של אגדת הכדורגל, סיפר בריאיון ל-AFP: "הוא היה עצוב מאוד מהמצב של נבחרת ברזיל. המשבר הזה לא צץ משום מקום, יש הרבה בעיות, אנחנו חווים נסיגה. עדיין יש בכדורגל הברזילאי שחקנים נהדרים, אבל עד לפני כמה שנים היו לנו הרבה יותר שחקנים ברמה הגבוהה ביותר מאשר כיום. אין ספק שאם אבא שלי היה חי, הוא היה עצוב מאוד".
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ברזיל מתאוש קוניה
שחקן נבחרת ברזיל מתאוש קוניה
פלה היה עצוב לראות את מצבה של נבחרת ברזיל. מתאוש קוניה תופס את הראש
(Eitan ABRAMOVICH / AFP)
2 צפייה בגלריה
פסל של פלה בברזיל
פסל של פלה בברזיל
"אנחנו מתגעגעים אליו כל הזמן". פסל של פלה בברזיל
(Nelson ALMEIDA / AFP)
על מצבה של סנטוס: "לצערי הרב, גם זה לא מפתיע. כל מי שעקב אחרי התנהלות המועדון באופן יומיומי יכול היה לחזות את התסריט הזה, וזה בסופו של דבר קרה".
לרגל ציון השנה למותו של פלה, ששת בניו יקיימו פגישה וירטואלית, לאור העובדה שחלקם חיים בארה"ב. הטקס הרשמי לזכרו צפוי להיערך בבית הקברות בסנטוס, המקום בו נטמן פלה, ושנפתח לציבור הרחב בחודש מאי האחרון.
אדיניו התייחס לאובדן של אביו: "הוא היה אדם מיוחד במינו, אנחנו מתגעגעים אליו כל הזמן. הוא נשא את שמה של המדינה שלנו באמצעות הכדורגל, וכולנו גאים בו".
פלה הוביל את נבחרת ברזיל לשלוש זכיות במונדיאל (1958, 1962 ו-1970) ונחשב בעיני רבים לכדורגלן הגדול ביותר אי פעם. הוא כבש 77 שערים ב-92 הופעות במדי הסלסאו. הוא גם שיחק 18 שנים בסנטוס, שם רשם 636 הופעות וכבש 618 שערים, איתה זכה בשש אליפויות ברזיל ועשר פעמים באליפות מחוז סאו פאולו. ב-29 בדצמבר 2022 הוא הלך לעולמו בגיל 82 אחרי שנלחם בסרטן בשנים האחרונות.