בצל מבצע "עלות השחר", משחק הידידות שהיה אמור להתקיים מחר (ראשון) בבלומפילד בין אתלטיקו מדריד ליובנטוס בוטל ולא ייערך בישראל.
אתלטיקו מדריד כבר הייתה בדרך לשדה התעופה על מנת להמריא לישראל, והנהלת הקבוצה הודיעה שמבחינתה אין בעיה להגיע. המאמן דייגו סימאונה שוחח בשדה התעופה עם הבעלים הישראלי עידן עופר וביקש למצוא אלטרנטיבה למשחק ההכנה. מאחר שמכבי חיפה, מכבי ת"א והפועל באר שבע מרוכזות בגומלין במשחקים שלהן באירופה, עלה ניסיון לקיים משחק ידידות נגד בני סכנין בדוחא ונעשתה פנייה למינהלת הליגה לדחיית המשחק של סכנין בגביע הטוטו. במקביל עופר שוחח עם בעלי יובנטוס, שהבהיר כי השחקנים שלו חוששים להגיע לישראל. בסופו של דבר, המשחק בוטל. שתי הקבוצות מנסות למצוא מקום אחר באירופה שיארח את המשחק ביניהן.
2 צפייה בגלריה
שחקני יובנטוס
שחקני יובנטוס
שחקני יובנטוס. לא יגיעו לישראל
(צילום: רויטרס)
בהודעה רשמית שהוציאו מארגני המשחק נכתב: "לאור המתיחות הביטחונית בדרום ובהחלטה משותפת בין קבוצת 'קומטק' (מארגנת המשחק) ושתי הקבוצות הוחלט לא לקיים את המשחק בין אתלטיקו מדריד ליובנטוס, שהיה אמור להיערך מחר באצטדיון בלומפילד. רוכשי הכרטיסים יקבלו החזר מלא וכספם יועבר באופן אוטומטי לאמצעי התשלום בו ביצעו את הרכישה תוך 14 ימי עסקים".
עידן עופר, מבעלי אתלטיקו מדריד, אמר: "צר לי על ביטול המשחק. שחקני אתלטיקו מדריד היו נרגשים לקראת הביקור בישראל, המשחק והפעילות ההתנדבותית שתוכננה לשחקנים תוך קיום מפגש יוצא דופן עם ילדים מכל קצוות הארץ. כעת כולנו עם הפנים אל חזית הדרום. כולי תקווה לחזרת השקט לישראל בהקדם. נסייע לקיום משחק בינלאומי כשיהיה ניתן".
טוטנהאם ורומא שיחקו בשבוע שעבר בסמי עופר, גם הסופר-קאפ הצרפתי נערך בארץ (עם לאו מסי וניימאר על כר הדשא), והמשחק בין יובנטוס לאתלטיקו מדריד אמור היה לחתום "שבוע אירופי" בישראל.
2 צפייה בגלריה
אנטואן גריזמן
אנטואן גריזמן
אנטואן גריזמן. המשחק בוטל
(צילום: EPA)
יובנטוס הגיעה לארץ בפעם האחרונה בעונת 2009/10 כשניצחה 0:1 את מכבי חיפה בליגת האלופות. אתלטיקו הייתה כאן ממש לא מזמן כשהגיעה בקיץ 2019 למשחק ידידות בטדי מול בית"ר ירושלים - משחק שהפך לכזה בעל ניחוח של פרידות. יוסי בניון עלה עם סרט הקפטן במשחק האחרון שלו בקריירה, אנטואן גריזמן כבש לפני שעבר לברצלונה ומאור בוזגלו כיכב עם צמד שנתן לירושלמים את ה-1:2, במה שהיה משחק הפרידה שלו מהקבוצה לפני שעבר להפועל תל אביב.
במידה שהלחימה תימשך בימים הקרובים, ייתכן כי משחקה של הפועל באר שבע מול לוגאנו במוקדמות הליגה האזורית יועתק למקום אחר בארץ ולא יתקיים בטוטו-טרנר. באר שבע ניצחה שלשום (חמישי) 0:2 בשווייץ במשחק הראשון - ונראית עם רגל וחצי בשלב הבא.
פורסם לראשונה: 11:28, 06.08.22