רוברט לבנדובסקי יכול להוסיף בארון התארים שלו פרס נוסף: נעל הזהב, אותה קיבל היום (שלישי) במינכן בעקבות 41 השערים שכבש בעונה שעברה במדי באיירן. "רוצה להודות למשפחה שלי, חבריי לקבוצה, המאמנים וכל הצוות בבאיירן מינכן", צייץ לבנדובסקי לאחר הטקס. "אני גאה מאוד במה שהשגנו ביחד כקבוצה. תודה לכולם".
הפולני בן ה-33 הקדם במירוץ לתואר את לאו מסי, שכבש 30 שערים במדי ברצלונה, ואת כריסטיאנו רונאלדו (29, במדי יובנטוס). בכלל, זו הייתה השנה של לבנדובסקי, ששבר את שיאו האגדי של גרד מולר והפך לשחקן הראשון מהבונדסליגה שזוכה בנעל הזהב.
1 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
הסקורר הטוב באירופה. לבנדובסקי
(צילום :gettyimages)
"כשנפצעתי, לא חשבתי שאוכל להגיע למספר שערים שאפילו יקרב אותי לשיא הזה", הוסיף לבנדובסקי. " אבל כשחזרתי, האמנתי שזה אפשרי. תמיד צריך להאמין ביכולת לעשות דברים גדולים, לא משנה מהיכן הגעת".
יורגן קלופ, מאמנה של ליברפול אבל גם מי שהדריך את לבנדובסקי בדורטמונד, פרגן בסרטון שהוקרן: "היי לבי, ברכות על הזכייה. כששמעתי שאתה זכית, חשבתי לעצמי ‘איך? רק עכשיו? אתה מבין כמה ארוכה הדרך לצמרת הגבוהה, אבל אתה נמצא שם כבר זמן רב וראוי לפרס הזה. אני שמח מאוד עבורך. לפי הדרך בה התחלת את העונה הזו, לא אופתע אם תזכה בפרס הזה גם בשנה הבאה. כל עוד לא תשחק מולי, אתה יכול להבקיע כמה שרק תרצה".
גם האנזי פליק, שהדריך בעונה האחרונה את באיירן לפני שהחליף את יוגי לב כמאמן נבחרת גרמניה, בירך את הפולני: "עבדתי איתך במשך שנתיים וזכיתי לחוות את ההתלהבות והנחישות שלך להבקיע שערים. תודה לך, כל הכבוד על ההישג המרשים ובהצלחה בעתיד עם באיירן מינכן".