דניס ברגקאמפ, אחד הכדורגלנים הגדולים בתולדות הולנד, ייזכה בשבוע הבא למחווה מיוחדת מאוד. הבנק המרכזי של הולנד הודיע אתמול (שני) כי בשבוע הבא תשיק המדינה שטר מיוחד של שמונה אירו, שיהיה בצבע כתום - כמו המדים של נבחרת הולנד - ועליו יופיע דיוקנו של שחקן העבר.
השקתו נעשית לציון 25 שנה לשער האדיר שכבש השחקן ברבע גמר מונדיאל 1998 נגד ארגנטינה, במהלכו הוא השתלט בצורה מדהימה על כדור עומק שמסר לו פרנק דה בור. הבנק ההולנדי יוציא את השטר כחלק ממהדורה מוגבלת של 25 אלף שטרות, וכל שטר יעלה 24.99 אירו. עשרה מהשטרות הודפסו על עלי זהב וצפויים על פי ההערכות להפוך לפריטי אספנות מבוקשים.
1 צפייה בגלריה
ברגקאמפ
ברגקאמפ
הפסל של ברגקאמפ מחוץ לאצטדיון האמירויות
(צילום: AP Photo/Bogdan Maran)
ברגקאמפ בן ה-54, שגדל באיאקס, הוביל את נבחרת הולנד להישגים נאים, שבראשם הופעות בחצי גמר מונדיאל 1998 ויורו 2020. הוא גם סגן מלך השערים של האורנג' עם 37 שערים ב-79 הופעות.
בזכות תקופתו בארסנל, אצלה שיחק במשך 11 עונות, הוא נחשב לאחד מגדולי השחקנים בתולדות הפרמייר-ליג, וגם התותחנים כבר ידעו בעבר כיצד לחלוק איתו כבוד. ב-22 בפברואר 2014 חשפה ארסנל פסל של ההולנדי מחוץ לאצטדיון האמירויות, ואוהדים הרבים שהגיעו לצפות באירוע, שנערך לפני משחק ביתי נגד סנדרלנד, שרו "תחתימו אותו".
ברגקאמפ לבש את מדי ארסנל בתקופת ארסן ונגר, במהלכה הוא לקח חלק בעונת "הבלתי מנוצחים" ב-2003/04, כבש 119 שערים (חלקם מרהיבים) ובישל עוד 100 ב-420 הופעות.