דרמה ענקית בליגה האיטלקית: 15 נקודות הופחתו ממאזנה של יובנטוס בגין אי סדרים כספיים. בין היתר נטען כי יובה זייפה את גודל החובות שלה במשך שלוש שנים.
לפני יומיים יובנטוס הציגה הנהלה חדשה בראשות ג'אנלוקה פררו, לאחר שההנהלה הקודמת בראשות אנדראה אניילי התפטרה מתפקידה בשל החקירה שנערכה וגם בשל כישלונות מקצועיים. יובנטוס נחקרה בזמן זה על התנהלות כלכלית לא תקינה. בין היתר נטען בין השנים 2018-2020 היא הקטינה את החובות שלה בצורה מלאכותית באמצעות דיווחים כוזבים על סכומי העברות של שחקנים, היא גם הודיעה על קיצוץ בשכר בתקופת הקורונה בעוד בפועל התשלומים נדחו ולא בוצע קיצוץ. בעקבות הורדת הנקודות, יובנטוס התדרדרה למקום ה-10 בליגה האיטלקית. תובע ההתאחדות האיטלקית דרש הפחתה של תשע נקודות, אולם ההתאחדות האיטלקית החליטה להחמיר את העונש ל-15 נקודות.
2 צפייה בגלריה
שחקני יובנטוס חוגגים
שחקני יובנטוס חוגגים
שחקני יובנטוס
(צילום: גטי אימג'ס)
2 צפייה בגלריה
אנדראה אניילי
אנדראה אניילי
אנדראה אניילי
(צילום: AP)
הנשיא לשעבר אניילי הורחק לשנתיים מעיסוק בכדורגל, סגנו פאבל נדבד הורחק לשמונה חודשים, כך שנראה שההתפטרות שלהם הייתה כדי להקדים תרופה למכה. המנהל המקצועי לשעבר פאביו פארטיסי הורחק לשנתיים וחצי, פארטיסי עובד כעת בטוטנהאם וייתכן שהיא תיאלץ להיפרד ממנו. המועדון מתכוון לערער על העונש.
זאת לא הפעם הראשונה שיובנטוס מסתבכת. בשנת 2006 נחשפה באיטליה פרשת ה"קאלצ'ופולי", אחת הפרשות החמורות בתולדות הכדורגל. נחשף כי יובנטוס ומועדונים נוספים היו מעורבים בשיבוצי שופטים והטיית משחקים. בעקבות הפרשה, שני תארי אליפות נשללו מיובנטוס והיא גם הורדה לליגה השנייה. המנהל המקצועי דאז לוצ'יאנו מוג'י הורחק לכל החיים מעיסוק בכדורגל.