בעונה שעברה ארסנל הוליכה את הטבלה במרבית הזמן, עד שהגיעה הקריסה ביישורת האחרונה, אותה ניצלה מנצ'סטר סיטי כדי לעקוף את הלונדונים בדרך לאליפות. הערב (ראשון) ספגו התותחנים את הפסדים השלישי בחמשת המחזורים האחרונים (מתוך ארבעה בסך הכל העונה) והשני ברציפות - 2:1 לפולהאם.
זה התחיל לא רע מבחינת ארסנל, שהוליכה 0:1 משער של בוקאיו סאקה בדקה ה-5, אך ראול חימנס השווה עבור המארחת בדקה ה-29. פולהאם השלימה את המהפך במחצית השנייה, עם שער של בובי דה-קורדובה ריד הג'מייקאני (60) והקוטג'רס קוטעים רצף של שלושה הפסדים. ארסנל לעומת זאת, עם נקודה בודדת בשלושת המחזורים האחרונים, ועלולה לראות את ליברפול המוליכה פותחת פער של חמש נקודות ממנה, זאת אם תנצח מחר את ניוקאסל.
1 צפייה בגלריה
שחקני ארסנל מאוכזבים
שחקני ארסנל מאוכזבים
המשבר הגיע מוקדם? שחקני ארסנל מאוכזבים
(PETER CZIBORRA/Reuters)
מי שדווקא סיימה את 2023 בצורה חיובית היא יריבתה העירונית של ארסנל, טוטנהאם. התרנגולים שבו למסלול הניצחונות לאחר ההפסד לברייטון במחזור הקודם, כשגברו 1:3 על בורנמות'. פפה מטר סאר כבש ראשון לקבוצה של אנג' פוסטקוגלו, סון יונג-מין הכפיל ורישרליסון הוסיף את השלישי בדקה ה-80. אלכס רק צימק לאורחת.
בזכות הניצחון, טוטנהאם התבססה במקום החמישי, פתחה פער של שמונה נקודות ממנצ'סטר יונייטד, שש מווסטהאם והתקרבה עד כדי נקודה בלבד מארסנל שבמקום הרביעי.