לברון ג'יימס רכש ב-2011 שני אחוזים מליברפול וכעת עוד כוכב ספורט אמריקאי נכנס לכדורגל האנגלי. ומדובר בחתיכת אגדה: טום בריידי, מי שנחשב לקווטרבק הגדול בהיסטוריה, החליט להיכנס כמשקיע בקרן שרכשה ביולי האחרון 45 אחוז ממניות בירמינגהאם מהצ'מפיונשיפ.
בריידי בן ה-46 למעשה שותף בחברה שמחזיקה בחלק קטן מהבעלות של המועדון וימונה לתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת. בהודעה הרשמית של הקבוצה, נאמר כי "בריידי יישם את הניסיון והמנהיגות שלו, כולל עבודה לצד המחלקה למדעי הספורט כדי לייעץ לגבי מערכות ותכניות בריאות, תזונה והתאוששות".
2 צפייה בגלריה
טום בריידי
טום בריידי
אגדת ספורט אמיתית. בריידי
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
טום בריידי
טום בריידי
יגיע כעת לכדורגל האנגלי. בריידי
(צילום: EPA)
בריידי עצמו סיפר על החלטתו: "בירמינגהם הוא מועדון אייקוני עם כל כך הרבה היסטוריה ותשוקה. להיות חלק מהבלוז זה כבוד אמיתי עבורי. הקבוצה בנויה על עבודת צוות ונחישות, ואני נרגש לעבוד לצד הדירקטוריון, ההנהלה והשחקנים. הייתי חלק מכמה צוותים מדהימים בחיי, ואני מצפה ליישם את הפרספקטיבה שלי כדי ליצור את אותה הצלחה כאן בבירמינגהאם".
יו"ר בירמינגהאם, טום וגנר, הוסיף: "ההצטרפות של טום בריידי לברמינגהאם סיטי היא הצהרת כוונות. אנחנו מציבים רף ברמה עולמית. טום גם ישקיע וגם יעזור מנסיונו הרב". ברימינגהאם תפתח בשבת את משחקיה בליגת המשנה, כשתתארח אצל סוונזי.
אגב, בירמינגהאם זו לא הקבוצה היחידה בה בריידי משקיע. במאי האחרון הפך לאחד מבעלי לאס וגאס ריידרס מה-NFL ועוד קודם לכן למחזיק מניות בלאס וגאס אייסס, אלופת ה-WNBA.

אחד האייקונים הגדולים בתולדות הספורט האמריקאי

בריידי הוא כמובן אחד מהאייקונים הגדולים בתולדות הספורט האמריקאי. הוא שיאן הזכיות בסופרבול עם שבע כאלו. הוא זכה שש פעמים עם ניו אינגלנד פטריוטס, בה שיחק בין השנים 2000 ל-2020, מאז החל את דרכו ב-NFL. את התואר הנוסף השיג במדי טמפה ביי ב-2021. השנה, לאחר שהקבוצה שלו הפסידה ללוס אנג'לס ראמס בפלייאוף, הודיע שוב על תליית הקסדה.
מדובר כידוע בסיפור סינדרלה של ממש. הוא הגיע משום מקום. קוורטרבק שלישי במישיגן, בחירה 199 בדראפט, לקח קבוצה שאף אחד לא ספר לשש אליפויות, ועוד קבוצה שלא הייתה לה שום היסטוריה עד שבריידי החליט לעבור אליה לאליפות בעונה הראשונה שלו שם. טווח האליפויות שלו מכסה 20 שנה, בליגה שממוצע ההישרדות של שחקנים בה הוא פחות מארבע שנים.