קצת יותר מיממה עברה מאז הקריאות הגזעניות של אוהדי ולנסיה לעבר ויניסיוס ג'וניור, הכרטיס האדום שספג וההמולה התקשורתית - והסערה בספרד סביב המקרה עדיין בעיצומה. אמנם ולנסיה הודיעה כי תרחיק את אחד מאוהדיה מהמגרשים, אבל הרשויות במדינה לא מתכוונות להסתפק בזה וכבר פתחו בחקירה רשמית סביב המקרה.
על-פי דיווח ב"מארקה" משרד התובע של ולנסיה יגיש בימים הקרובים כתב אישום פלילי בפני ארבעה אוהדים שנתפסו קוראים קריאות גזעניות לעבר הברזילאי ותולים בובה שלו תלויה מעל גשר בעיר. גם התאחדות הכדורגל הספרדית פועל בנושא והצעד הראשון שלה - כך מפרסמים בספרד - הוא השעייתם של שישה שופטי VAR, כולל איגלסיאס וילנואבה, שהיה אחראי ה-VAR במשחק שלשום במסטאיה.
2 צפייה בגלריה
ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס ג'וניור
יעזוב את ריאל? ויניסיוס
(צילום: AP Photo/Alberto Saiz)
הפוסט שהעלה ויניסיוס
הבובה שנתלתה
ההסבר לעונש הוא שאנשי ה-VAR "לא נתנו לשופט המשחק תמונות שלמות, מה שלבסוף הוביל להוצאת כרטיס אדום לוויניסיוס. הם התייחסו רק למכה ששלח ויניסיוס לפניו של הוגו דורו ולא ליתר האירועים שקדמו לה". יש לציין כי ב-ESPN ברזיל פרסמו אתמול כי כוכב ריאל עשוי לבקש לעזוב את הבלאנקוס. גם הצהובונים בבריטניה יישרו עם זה קו, ב"מירור" וב"סאן" טענו שקבוצות מהפרמייר-ליג כבר החלו לבחן אם אפשר יהיה להגיש הצעה על השחקן בקרוב. "ויניסיוס עצמו עדיין לא שקל את האפשרות לעזוב, אבל הוא ממש על הקצה כרגע", נאמר.
גם בברזיל הגישו תלונה רשמית לשגריר הספרדי והודיעו כי יבקשו למצות את הדין עם כל המעורבים. פסל ישו הגואל המפורסם בריו אף הוחשך "לאות סולידריות". מיכה ריצ'ארדס, שחקנה שחום העור לשעבר של מנצ'סטר סיטי, התראיין בבריטניה ותקף את חאבייר טבאס, נשיא הליגה הספרדית: "הוא ניסה להפוך את עצמו לקורבן בכל זה, זה מביך לחלוטין. זה גורם לדם שלי לרתוח וזה חלק מהבעיה. זה לא רק עניין כדורגל, זה אורח חיים שאנשים עוברים כל יום".
2 צפייה בגלריה
ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס ג'וניור
פסל ישו הגואל המוחשך בברזיל
(צילום: REUTERS/Pilar Olivares)
שחקנה של ברצלונה, ז'ול קונדה, התווסף הלילה גם הוא למצעד התמיכה בוויניסיוס. "להגיד שהתנהגות של שחקן יכולה לעורר תגובות גזעניות זה לשנות את הדיון. אנחנו חייבים להתמקד בפתרונות כי הבעיה למרבה הצער חוזרת על עצמה ומכתימה את התדמית של הליגה הזו", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. גם ה"מארקה" הייתה נחרצת ופרסמה שער שחור עם טור דעה עליו הקורא להפסיק את הגזענות.
התמיכה של ז'ול קונדה מברצלונה
השער החריג של ה"מארקה"
אתמול בלילה פרסם ויניסיוס שוב תגובה קשה ברשתות החברתיות. הפעם מדובר בסרטון המאגד חלק מהקללות שהופנו נגדו העונה בליגה. "בכל משחק חוץ מחכה לי הפתעה לא נעימה, כולל איחולים במוות. תמיד אומרים שאלה 'מקרים בודדים', 'אוהד בודד'. לא, אלה דברים שקורים שוב ושוב ברחבי ספרד (ואפילו בטלוויזיה)", כתב, בין השאר הברזילאי. "ההוכחות כאן בסרטון. אני שואל אתכם: כמה משמות הגזענים הללו פורסם באתרים? אני אענה, כדי להקל עליכם: אפס. מדוע לא מענישים את האנשים האלה? מדוע לא מענישים את הקבוצות? מדוע הספונסרים לא באים בטענות ללה ליגה? מדוע ערוצי הטלוויזיה לא משדרים את זה מדי שבוע? יש פה בעיה גדולה מאוד, והדו-שיח כבר לא עובד. זה לא כדורגל, זה פשוט לא אנושי".