מחזור הסיום של הפרמייר-ליג התקיים היום (ראשון), בסיומו נקבע כי לסטר ולידס הצטרפו לסאות'המפטון, וירדו לליגת המשנה. אברטון, שהייתה תלויה בעצמה ערב המחזור וניצחה את בורנמות' 0:1, ניצלה.
לסטר, שניצחה 1:2 את ווסטהאם וסיימה במקום ה-18, היא הקבוצה הקטנה מבין השלוש מבחינת מסורת, היסטוריה, תארים או אוהדים, אך ב-2016 היא הפתיעה את כולם וזכתה באליפות. היא גם זכתה בגביע האנגלי לפני שנתיים והייתה בחצי גמר אירופי בעונה שעברה.
3 צפייה בגלריה
אברטון לסטר
אברטון לסטר
מדיסון ורדריגו מאוכזבים
(צילומים: צילומים: ,Julian Finney/Getty Imagesm Reuters/Jason Cairnduff)
3 צפייה בגלריה
שחקני אברטון
שחקני אברטון
דוקורה ושחקני אברטון חוגגים
(צילום: Reuters/Jason Cairnduff)
בכל חמש העונות הקדומות היא גם סיימה בטופ 10, אך בעיות כלכליות גרמו לכך שרק שחקן אחד הצטרף במהלך הקיץ (הבלם ואוט פאס שנרכש מריימס), והעונה החלה נורא עם נקודה בשבעת המשחקים הראשונים. מאז היא לא התאוששה, גם כשדין סמית' מונה עד לתום העונה במקום ברנדן רוג'רס.
לסטר אמנם הפסידה רק פעמיים בשבעת המחזורים האחרונים, אבל ניצחה רק פעמיים ברצף זה ותשע הנקודות שצברה מתוך 21 לא הספיקו לה כדי להיחלץ מהקו האדום, והיא ירדה אחרי 9 עונות.
לידס, שהפסידה 4:1 לטוטנהאם וסיימה במקום ה-19, חוזרת לליגת המשנה אחרי שלוש עונות בלבד. ארבעה משחקים לפני תום העונה, ואחרי שג'סי מארש ומחליפו חאבי גרסיה הלכו הביתה וכך גם המנהל המקצועי ויקטור אורטה, הודיעה לידס על מינויו של מאמנה השלישי העונה - סם אלרדייס. עם כל הכבוד לניסיונו העצום של ביג סם, המשימה הייתה גדולה גם עליו, והוא ירד ליגה בפעם השנייה בקריירה.
3 צפייה בגלריה
אלרדייס לא מאמין
אלרדייס לא מאמין
אלרדייס לא מאמין
(צילום: Gareth Copley/Getty Images)
עם מינויו, השלימה לידס מהפך אכזרי שבו עברה תוך קצת יותר משנה מהחדשנות של מרסלו ביילסה שהחזיר הקבוצה לפרמייר-ליג והוביל אותה למקום התשיעי ב-2020/21, דרך הכישלונות של מארש וגרסיה, עד לאנגלי בן ה-68, האיש שמסמל יותר מכולם את הכדורגל הבריטי של פעם.