אחרי חודשים שלא הצליחה למצוא מאמן שיתפוס את מקומו של תומאס טוכל, באיירן מינכן נמצאת על סף חתימה עם מאמן ברנלי בעונה שחלפה, וינסנט קומפאני, שבשעות האחרונת מתרבים הדיווחים על כך שהוא בדרכו לגרמניה כדי להשלים את העסקה שצפויה להיסגר במהלך סוף השבוע. זאת אחרי שכבר החלו המגעים במהלך השבוע בין באיירן ליו"ר הקבוצה האנגלית, אלן פייס, על גובה הפיצוי עבור התרת החוזה של המאמן.
הבלגי, בן 38, עמד בשנתיים האחרונות על הקווים של ברנלי. בעונתו הראשונה הוא הוביל אותה מהצ'מפיונשיפ לליגה הבכירה, אך בעונה החולפת קבוצתו ניצחה חמש פעמים בלבד וסיימה במקום הלפני אחרון בדרך חזרה לליגת המשנה.
1 צפייה בגלריה
מאמן ברנלי וינסנט קומפאני
מאמן ברנלי וינסנט קומפאני
החתימה המפתיעה מתקררת. וינסנט קומפאני
(Ian Walton/Reuters)
על אף שאין לו בדיוק את הניסיון ברמות הגבוהות, שחקן העבר הבלגי נחשב מאמן בעל אופי התקפי ורבים רואים בו כתלמידו של פפ גוואדיולה - שאימן בעבר את באיירן מינכן והוביל לאחרונה את מנצ'סטר סיטי לזכייה רביעית ברציפות באליפות אנגליה - הקבוצה הראשונה בהיסטוריה שעושה זאת.
נראה כי הפנייה לקומפאני מבטאת יותר את הקשיים של הבווארים למצוא מאמן בעל שיעור קומה. לפני כשלושה חודשים הודיעה באיירן כי תומאס טוכל יעזוב את הקבוצה בסיום העונה, אך לא הצליחה למצוא לו מחליף. בין המאמנים שניסתה להחתים עלו שמות כמו צ'אבי אלונסו, יוליאן נגלסמן ורלף רנגניק - אך כולם סירבו. בסופו של דבר ניסתה הקבוצה להשאיר את טוכל לעוד עונה - אך הוא הודיע כי המו"מ לא צלח ונראה כי הוא בדרכו בחזרה לאנגליה.
וינסנט קומאפני החל את קריירת האימון שלו באנדרלכט, המועדון בו גדל וגם פרש. תחילה הוא היה מאמן/שחקן וב-2020 פרש והמשיך לאמן בקבוצה הבלגית עד 2022. לאחר מכן עבר לברנלי, אותה כאמור העלה לפרמייר-ליג אך ירד איתה בחזרה לצ'מפיונשיפ כעבור שנה.
הוא שיחק שנתיים בבונדסליגה, לפני שעבר ב-2009 למנצ'סטר סיטי, בה שיחק במשך 11 עונות. הוא זכה כשחקן עם הסיטיזנס בארבע אליפויות ופעמיים בגביע האנגלי. ההישג היחיד שלו כמאמן הוא עליית הליגה עם ברנלי.
זה השער הגדול ביותר של רונאלדו בברצלונה?
(באדיבות ONE)