בית החולים אלברט איינשטיין בסאו פאולו פרסם הערב (שבת) הודעה בנוגע לפלה, שמאושפז שם והרגיע מעט את התבהלה מהימים האחרונים והדיווחים האחרונים. "אגדת הכדורגל פלה מגיב היטב לטיפול באינפקציה הנשימתית ומצבו הבריאותי לא הדרדר ב-24 השעות האחרונות".
פלה עצמו פרסם הודעה: "אני חזק ומלא תקווה וממשיך בטיפולים שלי כמתוכנן. אני רוצה להודות לצוות הרפואי וצוות האחיות על כל הטיפול שאני מקבל. אני מאמין באלוהים וכל הודעת אהבה שאני מקבל מכל העולם מעניקה לי הרבה אנרגיה. גם הצפייה בנבחרת ברזיל במונדיאל עוזרת לי. תודה רבה לכולם על הכול".
מוקדם יותר היום דווח שפלה, גדול שחקני ברזיל ואחד מגדולי הכדורגלנים בכל הזמנים, חווה נסיגה מדאיגה בטיפולו הרפואי. הברזילאי האגדי, שהוביל את נבחרתו לשלוש זכיות במונדיאל (1958, 1962 ו-1970) ונחשב בעיני רבים להכי גדול אי פעם - מתמודד עם סרטן המעי זה זמן מה, וכעת גופו אינו מגיב לטיפולי הכימותרפיה. על כן, כך טוענים בברזיל, יחדל פלה עם הטיפולים הכימותרפיים ויעבור לטיפול פליאטיבי. מדובר בטיפול שאמור להקל על סבלו של פלה בן ה-82, ובברזיל מתפללים לרפואתו של מי ששינה את פני הענף. בשנה וחצי האחרונות נכנס ויצא פלה מאשפוזים בעקבות המחלה עמה התמודד, כאשר לפני שבוע אושפז בשל אי תגובה של גופו לטיפול אותו קיבל, אך אז משפחתו הרגיעה ואמרה שלא מדובר במצב מסכן חיים.
3 צפייה בגלריה
מצב מדאיג. פלה
מצב מדאיג. פלה
מצב מדאיג. פלה
(רויטרס)
קיליאן אמבאפה, שמתכונן למפגש שמינית גמר גביע העולם של נבחרתו צרפת מול פולין, צייץ מקטאר בחשבון הטוויטר שלו: "התפללו בשביל המלך".
מדובר בכוכב הכדורגל הגדול הראשון של הכדורגל הברזילאי, ומי שהפך את מולדת הסמבה לענקית הכדורגל שהיא. כשהיה בן 16 הוחתם כבר בסנטוס, ובגיל 17 זומן לראשונה לסגל הנבחרת. ב-1958, כשהוא עוד לא בן 18, הוביל פלה את ברזיל לזכייתה הראשונה אי פעם בגביע העולם, כאשר הוא עצמו נבחר לשחקן המצטיין בטורניר.
ארבע שנים לאחר מכן נפצע פלה במהלך הטורניר ולא סיים אותו, אך בכל זאת היה חלק פעיל בזכייה השנייה ברציפות של הסלסאו במונדיאל, דבר שלא עשתה אף נבחרת מאז. בגביע העולם שנערך ב-1966 הודחו ברזיל ופלה כבר בשלב הבתים, אך בזה שנערך במקסיקו ב-1970 כבש ארבעה שערים ובישל עוד חמישה בדרך לזכייה שלישית שלו ושל ברזיל בתואר, כאשר פלה הוכתר גם הפעם לשחקן המצטיין של הטורניר.
3 צפייה בגלריה
הסופרסטאר הברזילאי הראשון. פלה
הסופרסטאר הברזילאי הראשון. פלה
הסופרסטאר הברזילאי הראשון. פלה
(רויטרס)
3 צפייה בגלריה
פלה מכדרר מול נבחרת אנגליה
פלה מכדרר מול נבחרת אנגליה
פלה מכדרר מול נבחרת אנגליה במונדיאל 1970
(צילום: AP)
הצלחתו של פלה עם נבחרת ברזיל, הביאה אותו לטוס ברחבי העולם עם קבוצתו סנטוס למשחקי ראווה כדי להציג את כישרונו להמוני אוהדים ברחבי העולם ששמעו וראו קליפים שלו מלהטט בשחור-לבן. לקראת סוף הקריירה הצטרף לקבוצת ניו יורק קוסמוס האמריקאית ושיתף פעולה בין השאר עם אגדות כדורגל נוספות כגון פרנץ בקנבאואר המערב גרמני ובן ארצו קרלוס אלברטו.
ב-1977 פרש רשמית ממשחק פעיל כשהוא בן 37. לאחר פרישתו החל לעסוק בתפקידים ציבוריים וב-1995 מונה לשר הספורט של ברזיל. בשנות ה-2000 עבר כמגלה כישרונות עבור מספר מועדונים בעולם. ב-2021 דווח לראשונה כי הוא מתמודד עם סרטן, ומאז אושפז מספר פעמים.
פורסם לראשונה: 15:09, 03.12.22