בשתי העונות החולפות, כל משחקי הפרמייר-ליג - ושאר הליגות הבכירות באנגליה - נפתחו בכריעת ברך כאקט מחאתי והזדהות עם תנועת Black Lives Matter, הפועלת נגד הגזענות וחוסר שוויון, שצמחה בעולם סביב המחאות על רציחתו של האזרח האפרו-אמריקאי, ג'ורג' פלויד, בידי שוטר בקיץ 2020.
אך כעת נראה שהמחאת כריעת הברך בדעיכה ומגיעה לשלבי הסיום שלה. אחרי שמספר שחקנים, ביניהם ווילפריד זאהה מקריסטל פאלאס ("זה כבר מרגיש שאנחנו עושים את זה על אוטומט, אין לזה באמת השפעה") ומרקוס אלונסו מצ'לסי ("אני חושב שזה איבד מהכוח שלו") כבר החליטו להפסיק עם הכריעה בטענה שהיא הפכה להיות תרגיל של יחסי ציבור ולא יותר, ב"דיילי מייל" הבריטי מדווחים היום (שלישי) שכל שחקני בורנמות', העולה החדשה לליגה הבכירה, לא יכרעו ברך במשחקי העונה הקרובה.
2 צפייה בגלריה
כריעת ברך
כריעת ברך
שחקני ווסטהאם וטוטנהאם כורעים ברך
(צילום: AP)
בהובלת הקפטן סטיב קוק, שמאז עבר לעולה חדשה אחרת, נוטינגהאם פורסט, הפסיקה בורנמות' עם המחווה כבר בפברואר 2021 כשהקבוצה שיחקה בליגת המשנה, והיא דובקת בעמדתה גם כעת כשחזרה לפרמייר-ליג אחרי שנתיים של היעדרות. "להילחם בכל צורות האפליה וליצור חברה מכילה ושוויונית זה משהו שאנחנו להוטים מאוד לגביו", מסרה בורנמות' אחרי שבחרה להפסיק עם המחווה, "אבל זה בא לידי ביטוי על ידי הרבה יותר ממחווה, שאנחנו מרגישים שכבר עשתה את שלה ואין לה יותר השפעה".
2 צפייה בגלריה
הוביל את קבוצתו להפסיק עם האקט. קוק
הוביל את קבוצתו להפסיק עם האקט. קוק
הוביל את קבוצתו להפסיק עם האקט. קוק
(צילום: gettyimages)
גם אם לא תופסק לגמרי, ייתכן שנקבל את מחוות כריעת הברך במתכונת שונה כבר בעונה הקרובה. ביום חמישי האחרון, ראשי הפרמייר-ליג נפגשו עם הקפטנים של כל קבוצות הליגה ודנו איתם בנושא, אחת ההצעות הבולטות שעלתה היא לכרוע ברך רק במספר משחקים בולטים ובמשחקי No Room For Racism בחודשים אוקטובר ומרץ.
בזמן שקבוצות הפרמייר-ליג דנות בתדירות שבה צריך לקיים את המחווה, עוד ועוד מועדונים מהליגות הנמוכות מתחילים לקיים מחוות משלהם ולזנוח את כריעת הברך. אחת מהקבוצות האחרונות לעשות זאת היא סוונזי סיטי, שהודיעה שהיא רוצה להתרכז בדרכים שונות לעידוד שוויון.