הניצחון של מנצ'סטר סיטי אמש (ראשון) - 1:4 ענק על האלופה המכהנת ליברפול, היה הרבה יותר מ-3 נקודות. זו הייתה הפעם הראשונה שסיטי ניצחה באנפילד מאז 2003. זה היה כל כך מזמן - שכובש השער הרביעי של סיטי, פיל פודן, היה בן שנתיים בפעם האחרונה שזה קרה.
עבור ליברפול, זה היה הפסד ביתי שלישי ברציפות, מה שלא קרה מאז עונת 1963/64, וזה עוד אחרי רצף של ארבע וחצי שנים ללא הפסד ביתי - 68 משחקים. פפ גווארדיולה היה צנוע, למרות ההישג המשוגע: "מה שחשוב זה הנקודות. כמובן שאני גאה בשחקנים ששברו שיא של הרבה שנים, זה מראה כמה זה קשה".
3 צפייה בגלריה
שחקני סיטי חוגגים
שחקני סיטי חוגגים
בדרך לאליפות? שחקני סיטי חוגגים
(צילום: רויטרס)
"הקבוצה היא לא שחקן שמשחק עבור עצמו", המשיך המאמן הגאה, והחמיא לכוכב הקבוצה שלו, שכבש אתמול צמד: "אילקאי גנדואן הוא מלך השערים אבל אנחנו עושים הכל כקבוצה, כולם צריכים להיות מחויבים. זו הסיבה שעשרה ניצחונות ברציפות זה כל כך קשה, ומסובך".
מהעבר השני הדברים נראים אחרת לגמרי. בתום 23 מחזורים, ליברפול מחזיקה ב-40 נקודות וממוקמת רביעית בטבלה. אלה 27 נק' פחות ממה שהיו לה בשלב הזה של עונת האליפות, ומדובר בשפל רציני עבור החבורה של יורגן קלופ. שחקן מנצ'סטר יונייטד בעבר, והפרשן בהווה רוי קין, לא הקל עם המאמן: "אני חושב שקלופ אמר שהשוער קיבל 'רגליים קרות', זה חדש. אני יודע שאולי הוא ניסה לנחם אותו, אבל הוא מביא תירוצים אחרי תירוצים".
3 צפייה בגלריה
יורגן קלופ
יורגן קלופ
רק מספק תירוצים. יורגן קלופ
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח
מוחמד סלאח
"אלופה גרועה"
(צילום: AP)
"זה כאילו שהם האמינו להייפ שהיה סביבם בשנתיים האחרונות וחשבו שזה יחזיק מעמד. כשאני זכיתי בתואר ליגה, המחשבה היחידה שלי הייתה, 'האם אני מסוגל לעשות את זה שוב?'. מעולם לא שמעתי מישהו מהשחקנים שלהם אומר 'אני רוצה לעשות את זה שוב'. בשבילי הם אלופה גרועה. שימשיכו לשחק כך, וייקחו עוד 30 שנים עד שיזכו בתואר הבא".
בלם העבר של ליברפול, ג'יימי קראגר היה נשמע מודאג: "הם צריכים למצוא פתרון במהירות. המקום בארבע הגדולות בסכנה". גארי נוויל, שחווה בעברו מצב דומה עם מנצ'סטר יונייטד, הוסיף: "זה טבעי ואני לא חושב שהם צריכים להיכנס לפאניקה. הם היו בשיאם הרבה זמן, קשה לשמור על מומנטום כזה במשך ארבע שנים".