לפעמים יש רגעים בכדורגל שכאילו לקוחים מתסריט מסרט של סטיבן שפילברג. כך קרה אתמול, כשלואיס דיאס, שחקנה הקולמביאני של ליברפול שאביו חטוף על-ידי ארגון טרור במדינתו, על מהספסל כשקבוצתו הייתה בפיגור מול לוטון וכבש בדקה ה-95 את ה-1:1 הדרמטי, שסידר לה את המקום השלישי בפרמייר-ליג.
ואם זה לא מספיק, אחרי כיבוש השער, דיאס חשף מתחת לחולצת המשחק חולצה נוספת ועליה נכתב בספרדית: "חופש לאבא שלי". אחרי המשחק, דיאס הוציא הודעה רשמית לגבי החטיפה - שעיקרה פנייה לאותו ארגון טרור, שהחזיק בתחילה גם באמו של השחקן, אך שחרר אותה.
4 צפייה בגלריה
דיאס
דיאס
דיאס והחולצה למען שחרור אביו החטוף
(צילום: Reuters/Peter Cziborra)
4 צפייה בגלריה
קלופ מחסק את דיאס בסיום המשחק
קלופ מחסק את דיאס בסיום המשחק
קלופ מחבק את דיאס בסיום המשחק
(צילום: Clive Rose/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
דיאס
דיאס
גם השחקנים מרעיפים לעברו אהבה
(צילום: Clive Rose/Getty Images)
"אמי, האחים שלי ואני מיואשים, מודאגים ואין לי מילים לתאר את מה שאנחנו מרגישים. הסבל הזה ייגמר רק כשתהיה איתנו בבית. אני מתחנן שישחררו את אבי לאלתר, יכבדו אותו ויפסיקו את ההמתנה הכואבת הזו. בשם האהבה והחמלה, אנחנו מבקשים שתשקלו מחדש את מעשיכם ותאפשרו לנו לקבל אותו בחזרה", נאמר בהודעה.
"אני חושב שלא הרבה אנשים יכולים לדמיין מה קורה לו בראש עכשיו - אפילו אנחנו", אמר שוערה הברזילאי של ליברפול, אליסון, בסיום המשחק בעמדת הראיונות של "סקיי ספורטס". "אנחנו קרובים אליו כמובן, תומכים בו, מרגישים את הכאב שלו, אבל מבחינתו זו כמובן רמה אחרת. כדורגל יכול להביא שמחה לאנשים גם ברגעים אפלים".
4 צפייה בגלריה
דיאס
דיאס
ההפגנה בקולומביה למען שחרור אביו של דיאס
(צילום: AP Photo/Ivan Valencia)
מנג'ר ליברפול, יורגן קלופ, הוסיף: "האדם הנכון באצטדיון כבש את שער השוויון וזה היה מרגש. אנחנו מחכים נואשות לחדשות מקולומביה. זה לא משנה את הסיטואציה - כל מה שאנחנו רוצים זה שאבא שלו ישוחרר מהשבי". קלופ הוסיף לגבי שיתופו של השחקן: "הוא החליט שהוא רוצה להיות סביבנו שוב כי הוא צריך את הסחת הדעת הזאת. בכל זאת, הוא לא יכול לעשות כלום. הבשורה הטובה היחידה שהוא יכול לקבל כרגע זה חדשות מקולומביה".