הכדורגל הטורקי ממשיך לספק אירועים ביזארים, כשהערב (שבת) משחק הסופרקאפ הטורקי שהפגיש את היריבות המרות מאיסטנבול, האלופה גלאטסראיי ומחזיקת הגביע פנרבחצ'ה, הגיע לסיומו לאחר דקה אחת בלבד, בגלל ששחקני פנרבחצ'ה נטשו את המגרש.
פנרבחצ'ה החליטה לעלות להתמודדות הערב עם קבוצת הנוער (עד גיל 19) כמחאה על אירוע האלימות בסיום המשחק שלה מול טרבזונספור והתגובות אליו מצד ההתאחדות והשלטונות, כמו גם על סירובה של יריבתה לדחות את מועד ההתמודדות (בחמישי תתארח פנרבחצ'ה אצל אולימפיאקוס למשחק הראשון ברבע גמר הקונפרנס-ליג) ולקיימה עם שופט זר.
2 צפייה בגלריה
שחקני פנרחבצ'ה
שחקני פנרחבצ'ה
עוד אירוע ביזארי. שחקני קבוצת הנוער של פנרחבצ'ה לפני הסופרקאפ
(צילום: REUTERS/Stringer)
2 צפייה בגלריה
שחקני גלאטסראיי
שחקני גלאטסראיי
הנסיבות לא הפריעו להם לחגוג. שחקני גלאטסראיי
(צילום: REUTERS/Stringer)
גלאטסראיי עלתה ליתרון כבר אחרי 46 שניות משער של מאורו איקרדי, ומיד לאחר מכן נטשו שחקני פנרבחצ'ה את המגרש ולא חזרו. השופט שרק לסיום, ושחקני גלאטסראיי חגגו על הדשא את "הזכייה". גם בטוויטר של המנצחת חגגו את התואר עם הסרטון של השער לצד הכיתוב "הכל קרה כל כך מהר. למקרה שפספסתם, הנה השער המפואר של מאורו איקרדי".
לאחר מכן העלתה גלאטסראיי את המחליפים וקיימה משחק אימון פנימי כדי לפצות את האוהדים שלה שקנו כרטיס. זכייניות השידור הבינלאומיות שרכשו את הזכויות למשחק דורשות החזר כספי מלא.
פנרבחצ'ה, כאמור, זועמת על תגובת ההתאחדות הטורקית לתקרית האלימה בסיום הניצחון על טרבזונספור 2:3 בחוץ, במהלכו פרצו אוהדי המארחת לדשא והכו את שחקניה. בקבוצה שקלו לעזוב את הליגה הטורקית, אך לאחרונה הודיעו כי זה לא יקרה והם לפחות יסיימו את העונה. בהתאחדות הטורקית הענישו את טרבזונספור בשישה משחקים ללא קהל השעו למשחק אחד מספר שחקני פנרבחצ'ה שהרביצו בחזרה לאוהדים. לאחר מכן הם גם הפחיתו את העונש של טרבזונספור לארבעה משחקים ללא קהל בלבד.
כזכור, הסופרקאפ הטורקי היה אמור להיערך כבר בדצמבר בסעודיה, אבל המארגנים סירבו לאפשר לקבוצות לעלות למגרש עם חולצות שעליהן התנוססה דמותו של מוסטפא כמאל אטאטורק, מייסד טורקיה ונשיאה הראשון, עם המשפט "שלום בבית, שלום בעולם". השחקנים החליטו לא לצאת מהמלון וכשעה לפני פתיחת המשחק הודיעו הקבוצות כי לא יופיעו אליו.
הקבוצות נאבקות העונה ראש בראש על האליפות. גלאטסראיי מובילה לאחר 31 מחזורים עם 84 נקודות, פנרבחצ'ה שנייה עם 82 נקודות.