לפני 18 שנה נחשב רוביניו לכדורגלן מבטיח שאמור היה להפוך לאחד הגדולים בדורו. בסופו של דבר הייתה לו אמנם קריירה יפה שכללה זכיות רבות בתארים, אבל הוא עצמו לא ממש ייזכר כמי שהתעלה לרמה של מסי ורונאלדו. כעת, בגיל 36, הוא חוזר לקדנציה רביעית בסנטוס, בשורותיה עלה כמטאור.
ב-2002 הלהיב רוביניו כשיחד עם כשרונות כמו דייגו, אלאנו ופאולו אלמיידה, ובהדרכתו של המאמן אמרסון ליאו, הוביל את ה"פיישי" לזכייה באליפות ברזיל לראשונה אחרי 18 שנה, הודות לניצחון כפול 0:2 ו-2:3 על קורינתיאנס בגמר. כעבור שנתיים זכתה הקבוצה בתואר נוסף.
3 צפייה בגלריה
רוביניו
רוביניו
שוב במדים המוכרים. רוביניו
(צילום: סנטוס)
בהמשך זכה רוביניו פעמיים באליפות ספרד עם ריאל מדריד (2007 ו-2008), באליפות איטליה עם מילאן (2011), באליפות סין עם גוואנגז'ו אברגרנדה (2015), אליפות ברזיל נוספת עם אתלטיקו מיניירו (2017) ואליפות טורקיה עם איסטנבול בשקשהיר (2020). הוא גם לבש את המדים של מנצ'סטר סיטי בין 2008 ל-2010.
בנבחרת ברזיל כבש רוביניו 28 שערים ב-100 הופעות, זכה פעמיים בגביע הקונפדרציות (2005 ו-2009) ובקופה אמריקה שנערך בוונצואלה (2007), אבל מזוהה בעיקר עם הכישלון במונדיאל בדרום אפריקה 2010 (הפסד להולנד ברבע הגמר).
3 צפייה בגלריה
זכה בתארים בנבחרת, אבל ייזכר בגלל הכישלון במונדיאל
זכה בתארים בנבחרת, אבל ייזכר בגלל הכישלון במונדיאל
זכה בתארים בנבחרת, אבל ייזכר בגלל הכישלון במונדיאל
(צילום: Gettyimages)
כעת, חצי שנה אחרי שעזב את הליגה הטורקית, חזר רוביניו לקדנציה רביעית בסנטוס. הוא חתם בקבוצת האם שלו עד פברואר 2021, עם אופציה להארכת החוזה עד דצמבר 2022.
רוביניו חזר לסנטוס לראשונה ב-2010, כאשר הושאל ממנצ'סטר סיטי וזכה אז עם הקבוצה בגביע הברזילאי ובאליפות ליגת הפאולישטה. ב-2014 הושאל אליה שוב וב-2015 זכה איתה שוב בליגת הפאולישטה.
ב-2017 נידון רוביניו לתשע שנות מאסר בכלא באיטליה, אחרי שהואשם כי השתתף יחד עם עוד חמישה גברים באונס קבוצתי של אישה אלבנית בזמן ששיחק במילאן. בעת מתן גזר הדין הוא כבר לא שהה בארץ המגף.
3 צפייה בגלריה
נידון למאסר בגלל אונס. רוביניו בתקופה בה שיחק במילאן
נידון למאסר בגלל אונס. רוביניו בתקופה בה שיחק במילאן
נידון למאסר בגלל אונס. רוביניו בתקופה בה שיחק במילאן
(AFP)
רוביניו, שנחשב לשחקן חופשי, הביע בשבועות האחרונים את רצונו לשוב לקבוצת נעוריו. המועדון, מצידו, הודיע שבשל קשיים כספיים יקשה עליו לעשות זאת. בסופו של דבר הסכים החלוץ לשחק תמורת משכורת מינימום. הוא יקבל סכום צנוע של 230 אירו אירו בחודש. הכוונה של הצדדים היא שמשכורתו תעלה בהתאם להכנסות שיגיעו מהצטרפותו וההישגים אליהם תגיע הקבוצה. אם ישלים 15 משחקים הוא עשוי להרויח כ-4500 אירו.
"הפדלאדה חוזרת", דיווחה סנטוס בעמוד הטוויטר הרשמי שלה, בהתייחס לתרגיל העברת הרגליים מסביב לכדור שהיה מזוהה יותר מכל עם רוביניו, אשר הרבה להתל ביריביו. הקבוצה מדורגת כעת שמינית בליגה הברזילאית, אשר הופסקה בעקבות משבר הקורונה. היא גם הבטיחה את עלייתה לשמינית גמר גביע הליברטדורס.
"זה תמיד היה הבית שלי וזו הרגשה נהדרת לשוב למקום בו גדלתי", התרגש רוביניו עם שובו לאצטדיון 'וילה בלמירו'. "המטרה שלי היא לעזור לקבוצה גם במגרש וגם מחוצה לו. אני רוצה להעלות אותה הכי גבוה שאפשר. תודה רבה לכל האוהדים שביקשו להחזיר אותי. אני מאוד גאה לשוב למועדון ממנו יש לי זיכרונות נפלאים".
על משכורתו הצנועה אמר רוביניו: "סנטוס עשתה הרבה בשבילי וזה המעט שאני יכול להחזיר לה. המועדון נמצא בקשיים פיננסיים וזה הזמן לעשות עבורו. נכון שאשחק תמורת משכורת מינימום, אבל הדבר הכי חשוב הוא שאני נמצא כאן. מהבחינה הנפשית והפיזית אני מרגיש בסדר. נכון שחסר לי עדיין כושר, אבל זה יגיע עם הזמן".