מאז שנרכשה על ידי הקטארים בתחילת העשור הקודם, פ.ס.ז' היא אחת הקבוצות העשירות בעולם, מועדון ששואף לזכות בכל התארים, ללא יוצא מן הכלל. בתקופה הזו הפריזאים שולטים ללא עוררין בליגה הצרפתית עם שבע אליפויות בתשע עונות, שברובן היא לא נתקלה בתחרות קשה במיוחד.
בליגת האלופות הסיפור שונה לחלוטין. למרות הגעתם של שחקני רכש מוכחים ואיכותיים במהלך השנים, פ.ס.ז' התרסקה שנה אחר שנה ולא הצליחה לעמוד בציפיות הגדולות שהיו ממנה. זה קרה בעיקר בגלל שאף פעם לא הורכבה שם קבוצה אמיתית, אלא רק אסופת כוכבים שלא מצאה את הדרך הנכונה לשתף פעולה ולהוביל את המועדון רחוק באירופה.
1 צפייה בגלריה
ניימאר חוגג עם אמבאפה
ניימאר חוגג עם אמבאפה
ניימאר חוגג עם אמבאפה
(צילום: EPA)
ככל שחלפו השנים, החלו להבין בפריז שהרכש עצמו הוא לא זה שיביא להם את הקפיצה הגדולה שהם מחפשים, אלא שיתוף הפעולה, ההיררכיה ומציאת השילוב הנכון בין השחקנים.
בעונה שעברה ראינו את השינוי חל לנגד עינינו - כוכבים ללא אגו שעושים הכל אחד למען השני על כר הדשא כדי להוציא את המקסימום. הדוגמה הקלאסית היא שיתוף הפעולה האדיר בין ניימאר וקיליאן אמבאפה. כל אחד מהם הוא כוכב ענק, מהשחקנים הכי טובים שיש בעולם הכדורגל כיום, והציפייה הראשונית היא שכל אחד ירצה להיות השחקן המוביל של הקבוצה, אבל לא כך המצב בין השניים הללו, שכל כך מפרגנים, אוהבים ונהנים לשחק אחד עם השני. כשהם משתפים פעולה, החלק הקדמי של פריז בלתי ניתן לעצירה.
בעונה שעברה המכונה המשומנת של באיירן ניצחה אותם בגמר הצ'מפיונס, והשחקנים נשבעו שיעשו הכל בכדי לחזור כמה שיותר מהר למעמד הנחשק. זה עוד יכול לקרות, אבל לפני זה הגיעה הנקמה: זה ממש לא היה קל, באיירן שלטה והייתה עדיפה בסיכום צמד המפגשים, אבל הפעם כבר לא היה לה מענה להתקפות המעבר של ניימאר את אמבאפה, שיחד עם אנחל די מריה פשוט עשו ככל העולה על רוחם אל מול ההגנה חסרת האונים של הבווארים, ושלחו אותם הביתה מוקדם מהצפוי.
עכשיו יש לפריז סן ז'רמן יש הזדמנות בלתי חוזרת לייצר מורשת. הפריזאים חייבים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותם בכדי להבטיח את עתידו במועדון של הצמד, ניימאר את אמבאפה. הם המפתחות להתחלת שושלת שעשויה להיזכר שנים קדימה. אם אחד מהם יבחר בהרפתקה אחרת, אז לפריז שוב לא יהיה מה להציע מעבר לרבע הגמר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 11:42, 16.04.21