אחרי חשיפת החוזה העצום של לאו מסי בעיתון הספרדי "אל-מונדו" הבוקר, בברצלונה זועמים ולא מתכוונים לעבור על כך לסדר היום. קודם כל, המועדון הקטלאני דוחה כל אחריות מצידו לחשיפת החוזה, והודיע כי יינקטו צעדים משפטיים נגד העיתון.
"מדובר במסמך פרטי וחשאי שנחתם בין שני צדדים, והמועדון מגנה את העובדה שהוא פורסם", נמסר מטעם הקבוצה. "אנחנו נתבע את העיתון על הנזק שהוא עשה. אנחנו תומכים באופן מלא בלאו מסי, במיוחד על רקע הניסיון לפגוע בתדמית שלו ובתדמית המועדון בו הוא גדל והפך לשחקן הגדול בהיסטוריה".
2 צפייה בגלריה
ליונל מסי
ליונל מסי
ברצלונה טוענת לפגיעה בתדמית. לאו מסי
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
שער העיתון אל-מונדו
שער העיתון אל-מונדו
שער העיתון אל-מונדו
(צילום מסך מתוך אל-מונדו)
בתקשורת הספרדית דווח שגם מסי עצמו מתכוון לתבוע את העיתון על הפרסום. ויקטור פונט, המועמד לנשיאות ברצלונה, הביע תמיכה בפרעוש עם פוסט בטוויטר: "לאו מסי הרוויח בזכות כל אירו שקיבל מברצלונה. הוא לא הרס אותנו, אלא ההיפך. הוא השחקן הטוב בהיסטוריה שלנו ואנחנו רוצים שיישאר לעד".
הבוקר, כאמור, עיתון אל-מונדו חשף את פרטי החוזה האחרון עליו חתם מסי ב-2017 ומסתיים בקיץ הקרוב, לפיו לאורך התקופה הזו הוא מרוויח לא פחות מ-555 מיליון אירו. בעיתון אף פירסמו צילומי מסך של החוזה ופירוט נרחב של כל סעיף וסעיף מתוכו. למעשה אחרי בונוסים ובממוצע לעונה, מסי מרוויח 138 מיליון אירו.
מעבר לכך, מענק החתימה שמסי קיבל עמד על 115 מיליון אירו ובונוס הנאמנות (סכום שנכנס בהדרגה למשך כל תקופה החוזה) על כמעט 78 מיליון אירו. אגב, על פי טבלה מפורטת שעלתה באותה חשיפה, המועדון הקטלאני נמצא בחובות אדירים של קצת יותר ממיליארד אירו.