האם ליגת האלופות כמו שהכרנו אותה תעבור מהפכה? כך לפחות חושף ה"טיימס" הבריטי, שטוען כי ראשי המפעל כבר חשבו על שיטה שונה החל מעונת 2024/25, שכמובן עוד לא הובאה לאישור.
באופ"א חוששים כמובן מהקמת "סופר-ליג" מצד המועדונים הגדולים ומתכוונים לאפשר יותר משחקים "גדולים" בין הקבוצות הבכירות. הרעיון החדש של אופ"א מדבר על שינוי דרמטי בפורמט ו"מחיקת" שלב הבתים.
2 צפייה בגלריה
נוייר היה הדמות הבולטת בזכייה
נוייר היה הדמות הבולטת בזכייה
שיטה חדשה בפתח? שחקני באיירן עם גביע האלופות האחרון
(צילום: MCT)
2 צפייה בגלריה
גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות
מהפכה בדרך?
(צילום: AP)
הפורמט החדש יהיה ב"שיטה שווייצרית" (בדומה למה שנהוג בטורנירי שחמט, למשל). כל קבוצה תשחק עשרה משחקים מול עשר קבוצות שונות בשלב המוקדם (לפי הגרלה ובלי דרגים) - כך שלכל קבוצה תהיה כמובן דרך שונה לחלוטין במפעל.
מדובר, כמו שבטח הבנתם, לא רק מפגשים ישירים בין הקבוצות הבכירות ביבשת, אלא גם ארבעה משחקים נוספים לכל קבוצה בשלב המוקדם. שמונה הקבוצות הראשונות בסיום אותה "ליגה" יעפילו אוטומטית לשלבי הנוקאאוט, בעוד הקבוצות במקומות 9-24 יתמודדו ביניהן בשיטת פלייאוף על שמונה (או יותר) המקומות הנותרים.
הבעיה היחידה, אם וכאשר: אופ"א תצטרך למצוא יותר תאריכים פנויים לשחק בהם, מה שלא יהיה פשוט בלו"Z צפוף כמו שיש בכדורגל האירופי. ב"טיימס" דווח כי ראשי אופ"א יקיימו שיחות בנושא כבר במהלך השבוע הקרוב, אבל השינוי עצמו יתרחש, אם וכאשר, רק בעוד ארבע שנים לפחות.