התאחדות הכדורגל של ניו זילנד שוקלת לוותר על הכינוי של הנבחרת הלאומית "All Whites", שקושר אליה שנים בעקבות התלבושת הלבנה שלה, זאת לאור קולות הטוענים כי מדובר בכינוי גזעני.
מועצת הספורט בניו זילנד עורכת בדיקה בנושא על מנת לשנות את השיח והתרבות הגזענית לטענתה, אבל ספורטאי עבר ואוהדים טוענים שמדובר ב"שטות מוחלטת" ו-"פוליטיקלי קורקט שהלך והשתגע".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ניו זילנד
נבחרת ניו זילנד
נבחרת ניו זילנד בכדורגל
(צילום: AP)
הכינויים הללו לא שייכים רק לכדורגל הניו זילנדי. זה של נבחרת הראגבי, שמצליחה קצת יותר מהכדורגל, הוא "All Blacks", והכינוי של נבחרת הכדורסל הוא "Tall Blacks". נבחרת הבדמינטון של המדינה, שהחלה להצליח בתחילת המילניום האחרון, אימצה כינוי מעורר מחלוקת עוד יותר "The Black Cox".
מלך השערים בכל הזמנים של נבחרת הכדורגל הניו זילנדית, וון קווניי, אמר שהוא המום מהרצון לשנות את הכינוי שהולך עם הנבחרת מאז הופעת הבכורה של ניו זילנד במונדיאל 1982. "אני יחסית מסורתי. שיחקתי המון שנים בנבחרת, ואני מופתע שרוצים לשנות את הכינוי שלה", אמר קונוויי. מאוד מבלבל אותי מדוע הם רוצים לבצע את השינוי. הם ישנו גם את הכינוי של נבחרת הראגבי? למה בכלל צריך לשנות? זה ככה כבר המון שנים, זאת ההיסטוריה שלנו".
2 צפייה בגלריה
שחקניו ניו זילנד עם ריקוד ההאקה המסורתי
שחקניו ניו זילנד עם ריקוד ההאקה המסורתי
"All Blacks". נבחרת הראגבי
(צילום: גטי אימג'ס)
השדר המקומי, ג'ייסון פיין, הוסיף: "זה מגוחך לגמרי. זה הכינוי של הנבחרת ומבוסס אך ורק על התלבושת שלה. זה כמו שלבוסטון רד סוקס יש גרביים אדומים".
מנגד, בלמה לשעבר של נבחרת הכדורגל, ראיין נלסן, אמר שהוא יכול להבין מדוע לכינוי יש פוטנציאל להיות מקושר לגזענות: "אפילו אם זה מפריע לחלק קטן באוכלוסייה, זה מספיק עבורי כדי לשנות את הכינוי".
למרות שההתאחדות הניו זילנדית לא הגיבה באופן רשמי לנושא, מועצת הספורט אישרה את הדברים בהודעה שהוציאה: "אנחנו בהליך של בדיקה בנושא על ידי אנשים מתוך עולם הכדורגל ומחוצה לו. אנחנו עדיין בתחילת התהליך, אבל הוא חשוב מאוד".