עם "קוף" בדמות שלושה משחקים ללא ניצחונות בששת האחרונים, תעלה מחר (רביעי, 22:00) ברצלונה למפגש הראשון בשמינית גמר ליגת האלופות נגד קבוצה עם משבר אפילו גדול יותר משלה – נאפולי. אם תרצו, מדובר אולי במפגש הנוצץ ביותר בשלב 16 הגדולות, אך גם במפגש האלופות המאכזבות.
במסיבת העיתונאים שקיימה האלופה הספרדית לקראת המשחק ב"דייגו ארמנדו מראדונה", אפשר היה לחתוך את המתח בסכין, כאשר קשר הקבוצה, פרנקי דה יונג, ניצל את הבמה לתקוף את התקשורת על "שקרים", כדבריו, הנוגעים לעתידו במועדון הקטלאני.
3 צפייה בגלריה
פרנקי דה יונג
פרנקי דה יונג
"להפסיק לכתוב דברים לא נכונים". דה יונג
(צילום: EPA/CIRO FUSCO)
"אני כועס", אמר ההולנדי. "יוצאים לתקשורת דברים שהם פשוט לא נכונים. אני לא יכול להבין למה שמישהו ישקר ככה. זה מביך. אני שומע את השמועות על החוזה שלי (טענות שהוא מרוויח מעל ל-40 מיליון דולר בעונה), אבל הן רחוקות מהאמת. אני מאוד שמח בבארסה, זה מועדון החלומות שלי, ואני מקווה להישאר כאן לעוד שנים רבות".
"אני חושב שאתם העיתונאים צריכים להפסיק לכתוב דברים לא נכונים על שחקנים ומאמנים", המשיך אקס איאקס שחתם בברצלונה בינואר 2019 תמורת 75 מיליון אירו. "גם אומרים שאני לא מספיק טוב לרמות של בארסה, ואני חושב שאתם פשוט צריכים להפסיק לשקר".
3 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
מפגש בין קבוצות תחת לחץ. צ'אבי
(צילום: Carlo Hermann / AFP)
3 צפייה בגלריה
פרנצ'סקו קלצונה
פרנצ'סקו קלצונה
חדשות טובות לקראת המפגש. קלצונה
(צילום: REUTERS/Ciro De Luca)
על ההתמודדות עצמה אמר דה יונג: "נכון שעוברת על נאפולי תקופה קשה במיוחד, אבל הם בכל זאת הגיעו לשמינית הגמר, מה שאומר שיש שם בכל זאת קבוצה טובה וזה הולך להיות משחק קשה עבורנו".
צ'אבי, שכידוע כבר הודיע כי לא ימשיך במועדון בעונה הבאה, אמר על המשחק: "אנחנו לא משחקים כדי להשתיק מבקרים, אנחנו משחקים למען האוהדים ולמען אלה שרוצים שהמועדון יצליח. הפוקוס מחר לא יהיה בביקורת או חוסר צדק, אלא בשמינית הגמר, משהו שלא הגענו אליו כבר שנתיים. עלינו ליהנות מהרגע הזה ולהיות תחרותיים. זה טבעי שנבוא זהירים יותר למשחק כזה, בנאפולי, אבל כמובן שלא הייתי אומר שתיקו היא תוצאה טובה מבחינתנו. אנחנו ברצלונה וחייבים תמיד לשחק כדי לנצח".
האיטלקים מגיעים למשחק עם ניצחון אחד בחמשת המשחקים האחרונים, כשהם מדורגים במקום ה-9 בסרייה א' ועם מאמן חדש על הקווים, השלישי העונה - פרנצ'סקו קלצונה. זאת לאחר לאחר הפיטורים אתמול של וולטר מצארי.
קלצונה, שהיה המנהל הטכני של המועדון, הוביל את נבחרת סלובקיה לעלייה ליורו 2024 וכעת ינסה להוציא את נאפולי מהבוץ. המבחן הראשון שלו, כאמור, יהיה לא קל בכלל. הוא כבר יכול לחוש מעודד כשוויקטור אוסימן, שנעדר מהמשחק האחרון נגד גנואה (1:1), צפוי להיות כשיר למשחק הסופר גורלי למועדון.