עבור לאו מסי אלה היו אמורות להיות כמה דקות של עבודה קלה מבחינתו. להיכנס לכר הדשא, לנופף לצופים ולהעביר את הזמן בעוד משחק אימון שולי במזרח הרחוק. רק שהיעדרותו ביום ראשון האחרון מה-1:4 של אינטר מיאמי על כוכבי הונג קונג עוררה סערה של ממש - דווקא באחד מהשווקים הכי גדולים ורווחים של "הפרעוש" בעולם.
מסי נעדר מאותו משחק בשל פציעה, האוהדים ששילמו 500 דולר על כרטיס צעקו "את הכסף בחזרה" ואפילו התחינות של דייויד בקהאם בתחילת ההתמודדות הסתיימו בשריקות בוז צורמות. וזה היה רק המתאבן. הסערה הגדולה נרשמה כעבור שלושה ימים כשמסי שותף ל-30 דקות במשחק ההכנה הנוסף של אינטר מיאמי במזרח וזה היה - רחמנא ליצלן - ביפן מול ויסל קובה (שהסתיים, אגב, ב-0:0).
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מצאו את ההבדלים. מסי בפעולה מול ויסל קובה
(צילום: Philip FONG / AFP)
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
על הספסל במשחק הידידות מול כוכבי הונג קונג
(צילום: Philip FONG / AFP)
התקשורת הסינית - שמחשיבה עדיין את הונג קונג כחלק ממנה - הייתה כמרקחה. בעיתון "גלובל טיימס" העלו תאוריית קונספירציה לפיה "מסי לא שיחק בגלל מניעים פוליטיים, שכן הונג קונג רצתה לעורר את הכלכלה עם הבאתו לשחק בעיר והוא בחר להשפיל אותה".

"החלום נשבר"

ברשת החברתית הסינית "ווייבו" שאלו בלי הפסקה "כיצד הצליח מסי להתאושש מפציעה בצורה כל-כך מהירה", סרטון של בלוגר סיני קורע את אוסף חולצות מסי שלו הפך לוויראלי וההאשטאג הסרקסטי "נס רפואי" הגיע ל-1.3 מיליון פוסטים תוך יממה. "מסי חייב לתת למעריצים הסינים ולעם הסיני הסבר", טענו אלפי גולשים.
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
האוהדים בהונג קונג לא מוכנים לשמוע את התירוצים
(צילום: Peter PARKS / AFP)
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
ראשו של מסי נתלש מהפוסטר המקדם את המשחק
(צילום: AP Photo/Louise Delmotte)
אחת היועצות הבכירות של הממשלה בהונג קונג, רג'ינה ייפ, תקפה בצורה חסרת תקדים את מסי: "אסור לנו לאפשר לו לחזור לכאן, בהונג קונג אנחנו שונאים אותו, את אינטר מיאמי וכל האנשים החשוכים שמאחוריהם שבכוונה תחילה ולאחר מחשבה פגעו בהונג קונג. השקרים והצביעות שלו מגעילים".
הסערה הציבורית לא פסקה בשבוע האחרון. החברה שארגנה את המשחק בין אינטר מיאמי לקבוצת הכוכבים הודיעה כי תחזיר 50% ממחיר הכרטיס לאוהדים, מהלך שלדבריה יעלה לה 7.1 מיליון דולר ויגרום לה לחובות של 5.5 מיליון. "השקענו מיליוני דולרים וחודשים של עבודה קשה כדי להביא אירוע ברמה עולמית להונג קונג", הודיעה החברה והוסיפה: "השאיפה שלנו הייתה ליצור רגע אייקוני, להזכיר לעולם עד כמה הונג קונג רלוונטית ומרגשת. החלום הזה נשבר עבורנו ועבור כל אלה שרכשו כרטיסים לראות את מסי על המגרש".