טוטנהאם חגגה הערב ניצחון דרמטי ומתוק במיוחד על ליברפול (1:2) שהזניק אותה למקום השני בפרמייר-ליג אולם אצל המפסידה, שסיימה את המשחק עם תשעה שחקנים, יכולים להרגיש מאוד מקופחים לאחר שאיגוד השופטים האנגלי הודיע הערב כי מערכת ה-VAR פסלה לאדומים שער חוקי בעקבות "טעות אנוש משמעותית".
השער המדובר נכבש על ידי החלוץ לואיס דיאס, כשהתוצאה במשחק עוד הייתה 0:0. ההחלטה קוממה את אנשי ליברפול באופן מיוחד מאחר שהיא התקבלה למרות שלא הוצגו בשידור אותם קווי רוחב, שמהווים עדות לפסיקה. "איגוד השופטים יבדוק את הנושא", נכתב בהודעה.
3 צפייה בגלריה
השופט סימון הופר
השופט סימון הופר
איפה הייתה מערכת ה-VAR? שופט סימון הופר
(צילום: Reuters/Peter Cziborra)
3 צפייה בגלריה
דיאס
דיאס
יכול לחוש מקופח. דיאס
(צילום: Reuters/Peter Cziborra)
עוד נכתב שם כי מדובר ב"טעות עובדתית ברורה, ו(ההחלטה) הייתה אמורה להעניק שער באמצעות התערבות ה-VAR, אולם ה-VAR לא להתערב".
כאמור, קשה שלא להבין את התסכול של אנשי ליברפול שלאורך המשחק סבלו ממספר החלטות נוספות שניתן להגדיר כשנויות במחלוקת, אחרי שהקשר קרטיס ג'ונס הורחק באדום ישיר (על אף שגלש אל עבר הכדור), ודייגו ז'וטה הורחק בצהוב שני – החלטות שהותירו את הקבוצה בתשעה שחקנים.
"הפסדנו בנסיבות הכי לא הוגנות", אמר קלופ בסיום. "החלטות מטורפות. לא צריך VAR במהלך שכזה. ראו שהשער של דיאס לא היה באופסייד".
3 צפייה בגלריה
קלופ
קלופ
"החלטות מטורפות". קלופ
(צילום: REUTERS/David Klein )
הקפטן, וירג'יל ואן דייק, הצטרף למנג'ר שלו: "אני מאבד אמון ב- VAR. הם צריכים להיות יותר ברורים כשהם מקבלים החלטות מהסוג הזה. הסתכלתי עכשיו בטלוויזיה, הם לא הראו קווים. הכל קצת מוזר, אני לא יודע מי היה בחדר וקיבל את החלטה. זה לא דבר טוב, זה גם לא נראה טוב".
פרשן 'סקיי ספורט' ומגן העבר של מנצ'סטר יונייטד, גארי נוויל הוסיף: "מדובר בהחלטה איומה, ודי ברור שדיאס לא באופסייד. זה לא יאומן, זה מאוד משמעותי. הגנתי על ה-VAR. הם לכאורה מייצגים עובדות אבל בזמן האחרון מצטברות יותר ויותר החלטות בעייתיות. הכל היה מהיר מדי. זה נורא. ברור שהוא לא היה מעבר לקו, ברור לכולם".
ג'יימי רדנאפ הצטרף לביקורת על המערכת: "אני לא חושב שיש מישהו שלא יסכים וזה גורם לי לתהות עד כמה החלטות אחרות היו נכונות. זה נראה כאילו הם טעו בכמעט מטר. זה לא נראה טוב".