אירופה חזרה היום (שבת) מפגרת הנבחרות עם הצגה מוקדמת סופר אטרקטיבית - קרב הענקיות בין מנצ'סטר סיטי לליברפול, שאף פעם לא מאכזב. מוליכת הפרמייר-ליג, ארסנל, אירחה את לידס יונייטד ושמרה על הפער מהדולקת אחריה, ומנור סולמון ופולהאם יחפשו ניצחון ראשון אחרי ארבע משחקים במחזור הבא לאחר שהפסידו לבורנמות'. בגרמניה אוניון ברלין טיילה מול שמרה על מקומה במאבק האליפות אחרי ניצחון על נועלת הטבלה משטוטגרט.

אנגליה

מנצ'סטר סיטי - ליברפול 1:4 | המשחק בין הטוענות לכתר של העונות שעברו באנגליה, נגמר בתבוסה ענקית לטובת השחקנים של פפ גווארגיולה, שצימקו (זמנית) את הפער מארסנל בצמרת לחמש נקודות והוכיחו שהם יכולים להסתדר גם ללא ארלינג הולאנד הפצוע.
8 צפייה בגלריה
מנצ'סטר סיטי חוגג ניצחון על ליברפול
מנצ'סטר סיטי חוגג ניצחון על ליברפול
גריליש ושחקני סיטי נועלים את חגיגת השערים נגד ליברפול
(צילום: AP Photo/Jon Super)
אמנם מוחמד סאלח היה זה שפתח את מסכת השערים עם 0:1 לליברפול אבל חוליאן אלברז (28), קווין דה בריינה (46), אילקאי גונדוגאן (54) וג'ק גריליש (74) הפכו לסיטי. האדומים של יורגן קלופ רואים את המקום הרביעי מתרחקת אחרי הפסד שני רצוף בליגה. ומי בכלל זוכר את ה-0:7 על מנצ'סטר יונייטד.
8 צפייה בגלריה
קלופ ליברפול מנצ'סטר סיטי
קלופ ליברפול מנצ'סטר סיטי
אובד עצות. קלופ באיתיחד
(צילום: AP Photo/Jon Super)
ארנסל - לידס: 1:4 | התותחנים עלו למשחק בידיעה שמנצ'סטר סיטי ניצחה וצימקה את הפער בצמרת לחמש נקודות. מסכת השערים נפתחה רק בדקה ה-35, אחרי הכשלה שביצע לוק איילינג מלידס על גבריאל ז'סוס שחזר להרכב לראשונה מאז חודש נובמבר. ז'סוס היה זה שגם ניגש לבצע את הבעיטה ולא התבלבל. בדקה ה-47 המגן בן ווייט קבע 0:2 מבישול של החלוץ גבריאל מרטינלי, ואנחת רווחה גדולה השתחררה באמירויות אצל אלה שעוד חששו מהפתעה. בדקה ה-55 ז'סוס השלים צמד, רסמוס כריסטרסן צימק עבור לידס (76) וגרניט ג'אקה חתם את חגיגת השערים (84) עבור המארחת וקבע את תוצאת המשחק.
האורחים יחפשו את הניצחון השביעי שלהם ל-2022/23 כבר ביום שלישי הקרוב, בקרב על שש נקודות נגד נוטינגהאם פורסט, כשארסנל תתארח בתחילת השבוע הבא אצל ליברפול החבוטה. לפני שריקת הפתיחה קיימו באמירויות טקס אזכרה לשחקן העבר של המועדון, דיוויד רוקסאל, שנפטר ממחלת הסרטן.
8 צפייה בגלריה
ז'סוס חוגג באימרויות ארסנל נגד לידס
ז'סוס חוגג באימרויות ארסנל נגד לידס
קאמבק עם צמד. ז'סוס חוגג באימרויות
(צילום: Reuters/Matthew Childs)

8 צפייה בגלריה
טקס לדיוויד רוקאסל
טקס לדיוויד רוקאסל
בארסנל זוכרים את דיוויד רוקאסל
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)
בורנמות' - פולהאם 1:2 | מנור סולומון שיחק 90 דקות בהרכב של פולהאם, במשחק שהיה אמור להיות קל על הנייר עבור הקבוצה הלונדונית. בדקה ה-16 אנדראס פריירה העלה את האורחים ליתרון מבישול של האריסון ריד, אבל זה החזיק מעמד עד הדקה ה-50 אז השווה מרקוס טאבנייר עבור בורנמות'. דומיניק סולאנקה השלים מהפך עבור המארחת בדקה ה-79. פולהאם וסולומון סופרים הפסד רביעי ברציפות.
8 צפייה בגלריה
סולומון פולהאם חולף על פני אדם סמית' בורנמות'
סולומון פולהאם חולף על פני אדם סמית' בורנמות'
סולומון חולף על פני אדם סמית' אבל לא על פני בורנמות'
(צילום: Michael Steele/Getty Images)
במשחקים נוספים: ברייטון - ברנטפורד 3:3, קריסטל פאלאס - לסטר סיטי 1:1, נוטינגהאם פורסט - וולבס 1:1.

גרמניה

באיירן מינכן – דורטמונד 2:4 | תומאס טוכל לא היה יכול לבקש פרמיירה חגיגית יותר באליאנץ ארנה. הוא ידע שהפסד בקלאסיקר ירחיק אותו משמעותית מתואר האליפות אבל הוא השחקנים שלו עשו את העבודה ובצורה מושלמת. זה התחיל בדקה ה-13, מטעות מביכה של שוער דורטמונד גרגור קובל - בעיטה של דאיו אופאמקאנו (שכלל לא כוונה לשער) עברה בין רגליו בדרך ל-0:1. בדקות ה-18 וה-24 תומאס מולר הוותיק כבש צמד, וקינגסלי קומאן קבע את הרביעי בדקה ה-50.
אמרה צ'אן (72, פנדל) ודולין מאלן (90) צימקו עבור דורטמונד אבל לא שינו את השורה התחתונה – באיירן מינכן חלפה על פני השחקנים של אדין טרזיק ומוליכה את הליגה, כשנותרו שמונה מחזורים לשריקה האחרונה.
8 צפייה בגלריה
תומאס טוכל בכורה ב באיירן מינכן דורטמונד
תומאס טוכל בכורה ב באיירן מינכן דורטמונד
יופי של פרמיירה. טוכל עולה לקלאסיקר
(צילום: REUTERS/Lukas Barth )

8 צפייה בגלריה
תומאס מולר משלים צמד באיירן מינכן נגד דורטמונד
תומאס מולר משלים צמד באיירן מינכן נגד דורטמונד
צמד קטלני. מולר
(צילום: REUTERS/Lukas Barth)
אוניון ברלין - שטוטגרט 3:0 | המדורגת שלישית בטבלת הבונדסליגה, שהייתה מרוחקת ערב המחזור בארבע נקודות מדורטמונד שבפסגה אירחה למשחק קלילה על הנייר את נועלת הטבלה שטוטגרט וניצחה 0:3. שראלדו בקר (51), קווין ברנס (65) וקנג'י הארגוצי (עצמי, 68) כבשו לברלין.
8 צפייה בגלריה
אוניון ברלין חוגג מול שטוטגרט
אוניון ברלין חוגג מול שטוטגרט
אוניון ברלין חוגג מול שטוטגרט
(צילום: REUTERS/Annegret Hilse )
במשחקים נוספים: פרייבורג - הארטה ברלין 1:1, ר.ב לייפציג - מייץ 0:3, שאלקה - באייר לברקוזן 0:3, וולפסבורג - אויסבורג 2:2.

ספרד

אלצ'ה - ברצלונה 4:0 | הקטאלונים עשו עוד צעד משמעותי לקראת הזכייה באליפות. רוברט לבנדובסקי כבש צמד נהדר (20 ו-66) , אנסו פאטי (56) ופראן טורס (70) הוסיפו שער אחד כל אחד. בסיום הערב נפתח פער של 5 נקודות בפסגת הלה ליגה, לפחות עד המשחק מחר של ריאל מדריד נגד ויאדוליד.
במשחקים נוספים: ג'ירונה - אספניול 1:2, אתלטיקו בילבאו - חטאפה 0:0, קאדיס - סביליה 2:0.

איטליה

אינטר - פיורנטינה 1:0 | הפסד צורב למילאנזים במשחק נגד פיורנטינה, במאבק על כרטיס לצ'מפיונס-ליג. ג'אקומו בונאבנטורה כבש לאורחים בדקה ה-53.
במשחקים נוספים: יובנטוס - ורונה 0:1, קרמונזה - אטאלנטה 3:1.