נבחרת גרמניה יוצאת לדרך חדשה, כשיוגי לב, מאמנה ב-15 השנים האחרונות, יפנה את תפקידו לאחר יורו 2020 שייערך בקיץ.
בהתאחדות הגרמנית החליטו להוציא הודעה קצרה עם משפט בודד: "יואכים לב יעזוב את נבחרת גרמניה אחרי יורו 2020", ולא נכתב שום דבר מעבר לכך, אפילו לא הרזומה המרשים במיוחד של המאמן בן ה-61. רק כשעה לאחר מכן נודע שזו הייתה החלטה של לב עצמו לפרוש מהתפקיד בקיץ: "אני בטוח לחלוטין בצעד הזה ועושה אותו בגאווה גדולה והוקרת תודה".
2 צפייה בגלריה
יואכים לב
יואכים לב
יואכים לב
(צילום: getty images)
יו"ר ההתאחדות הגרמנית פריץ קלר: "אני מכבד את ההחלטה של יואכים לב. ההתאחדות יודעת מי זה יוגי, הוא אחד המאמנים הטובים בעולם. יוגי עיצב את הכדורגל הגרמני כמו אף אדם לפניו לשנים רבות בגלל ההישגים שלו, האמפתיה והאנושיות שבו".
לב, שהיה עוזרו של יורגן קלינסמן במונדיאל 2006, קיבל את משרת המאמן הראשי מיד לאחר מכן, ותחתיו המנשאפט שיחקו בשלושה מונדיאלים. רגע השיא הוא כמובן הזכייה במונדיאל 2014 בברזיל, אחרי ניצחון בגמר על ארגנטינה הודות לשער בהארכה של מריו גצה. הוא גם זכה בגביע הקונפדרציות ב-2017.
2 צפייה בגלריה
לב והנבחרת שלו אחרי הזכייה ב-2014
לב והנבחרת שלו אחרי הזכייה ב-2014
לב והנבחרת שלו אחרי הזכייה ב-2014
(צילום: EPA)
גרמניה שלו גם הגיעה לגמר היורו ב-2008, אך שם נעצרה על ידי ספרד. לצד זאת, המונדיאל האחרון ברוסיה נחשב לאחד מרגעי השפל של הנבחרת, שאפילו לא עברה את שלב הבתים, דבר שלא קרה לה מאז 1938. לאחר אותו מונדיאל נעשו שינויים בסגל במטרה להצעיר אותו, ולא מעט שחקנים הופרשו, כמו למשל תומאס מולר של באיירן מינכן, למרות שלא בטוח שהם רצו בכך.
האתגר האחרון שלו בתפקיד יהיה לשקם את הנבחרת באליפות אירופה, אך גם שלב הבתים צפוי להיות לא פשוט בכלל, שכן המנשאפט נמצאים בבית המוות יחד עם צרפת ופורטוגל.