העולה החדשה לידס נתנה אתמול הצגה והביסה 0:5 את ווסט ברומיץ', אבל מה שיזכרו מהמשחק הזה הוא הסערה שפרצה ברשתות החברתיות בסיומו. קארן קרני, פרשנית של אמזון פריים ושחקנית נבחרת אנגליה בעבר, טענה שהשבתת הכדורגל בעקבות הקורונה עזרה למועדון בגלל סגנון המשחק התובעני של המאמן מרסלו ביילסה.
קרני התייחסה לכך שהשחקנים זכו למנוחה בעונה שעברה וזה מה שנתן להם את האנרגיה להמשך העונה, שהסתיימה כזכור בעלייה לפרמייר-ליג לאחר 16 שנה של היעדרות. "הם רצו יותר מכל קבוצה אחרת, צריך לתת להם את הקרדיט", אמרה. "הדאגה היחידה שלי היא האם הם יצליחו להתפוצץ בסיום השנה כפי שעשו בשנתיים האחרונות?".
הציוץ שגרם לסערה
1 צפייה בגלריה
ראפיניה והחברים חוגגים
ראפיניה והחברים חוגגים
לידס חוגגת את החמישייה מול ווסט ברומיץ'
(צילום: gettyimages)
בחשבון הטוויטר הרשמי של לידס כנראה לא אהבו את הדברים והעלו סרטון של הפרשנות שלה עם אימוג'י של אדם חושב והכיתוב "הקורונה עזרה להם", והוסיפו סמיילי עם הכיתוב "וניצחו את הליגה (צ'מפיונשיפ) ב-10 הפרש". לסיום תייגו את פריים אמזון.
הציוץ הפך לוויראלי (שני מיליון צפיות ב-12 שעות) וגרר ביקורת רבה, בעיקר על רקע סקסיסטי. קרני עצמה הזכירה שספגה בעבר ביקורת אכזרית ברשתות החברתיות. שחקני עבר ופרשנים, בהם ריו פרדיננד ("צריך למחוק את הציוץ"), הגיבו לציוץ של לידס ואמרו שהוא "בטעם רע" וש"רק מנסים להביך פרשנית חרוצה".
הביקורת נגד לידס והציוץ של הבעלים
פרשן הכדורגל של BBC, ג'קי אאוטלי, האשים של לידס בכך שפשוט הזמינה אוהדים להתעלל ברשת בשחקנית העבר. אמה סנדרס, גם מה-BBC, צייצה: "זה לא בסדר. קרני היא אחת הפרשניות הטובות שיש ותמיד מנומקת. מדובר בהזמנה להתעללות ברשת בפלטפורמה שהיא בכל מקרה רעילה".
בעלי לידס, אנדראה רדריצאני, ביקר דווקא את קרני: "אני לוקח אחריות מלאה על הציוץ. ההערות שלה לגמרי מיותרות וחסרות כבוד למועדון ולשחקנים שעבדו קשה בשנתיים האחרונות". לאחר מכן גם הוא ספג ביקורת ובציוץ אחד נכתב כי "לידס צריכה להתבייש".