זה היה ידוע כבר הרבה זמן, והלילה (בין ראשון לשני) הפך לרשמי: ברצלונה שוב אלופה. עם מאזן של 27 ניצחונות, חמש תוצאות תיקו ושלושה הפסדים בלבד אחרי ה-2:4 על אספניול בחוץ בדרבי, זכתה בארסה בתואר בפעם ה-27 בתולדותיה, ולראשונה מאז עונת 2018/19. צמד של רוברט לבנדובסקי (11 ו-40) ושערים של אלחנדרו באלדה (20) וז'ול קונדה (53) העניקו לה 0:4 מבטיח. חאבי פואדו (73) וחוסלו (92) צימקו, אך לא הרסו את החגיגות היריבה העירונית.
ברצלונה שלטה לחלוטין בלה ליגה העונה, והאליפות הובטחה ארבעה מחזורים לסיום העונה. היא אולי לא הייתה אחת הקבוצות המלהיבות באירופה (נכשלה גם בליגת האלופות וגם בליגה האירופית), אבל בליגה היא הציגה הגנת ברזל שספגה רק 13 שערים (הכי מעט בחמש הליגות הבכירות, ובפער), הרבה הודות לעונה אדירה של השוער מארק-אנדרה טר-שטגן.
3 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
ספגו רק 13 שערים העונה. שחקני ברצלונה חוגגים
(צילום: Lluis GENE / AFP)
3 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
מלך השערים של הליגה. לבנדובסקי
(צילום: Alex Caparros/Getty Images)
בצד השני של המגרש, היא כבשה 64 שערים, כשלבנדובסקי, שהגיע בקיץ מבאיירן מינכן, אחראי ל-21 מהם - מלך השערים של הליגה. גם פדרי וגאבי, שני קשרי העתיד של נבחרת ספרד, ראפיניה, עוסמן דמבלה, אנדראס כריסטנסן, קונדה, רונלד אראוחו ולא מעט שחקנים נוספים - הציגו עונה אדירה.
אבל האליפות הזו היא קודם כל של צ'אבי, האיש על הקווים, שהחזיר לקטלאנים את החיוך - ועכשיו גם הביא להם אליפות ראשונה ללא לאו מסי מאז 1999. כשקשר העבר האגדי מונה במהלך העונה הקודמת, היה ברור שהוא מגיע למועדון שנמצא בשיא השפל שלו, לקבוצה שהתמודדה עם איבוד הכוכב הגדול בתולדותיה ועם משבר כלכלי חסר תקדים. בקיץ קיבל צ'אבי לא מעט שחקנים מעולים, ובעזרתם הוכיח שכל הדיבורים עליו כמאמן העתיד של בארסה - ובכלל - היו מוצדקים.
3 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
החזיר לקטלאנים את החיוך. צ'אבי
(צילום: Alex Caparros/Getty Images)
המשחק מול אספניול היה הדרבי האחרון של הקפטן סרג'יו בוסקטס, שהודיע בימים האחרונים על סיום דרכו בקבוצה אחרי 15 שנים, במהלכן זכה איתה בכל תואר אפשרי. הוא ישאיר את ברצלונה ללא נציגים מהקבוצה הגדולה של פפ גווארדיולה, עובדה שמסי יוכל לשנות בקיץ הקרוב.