אכזבה עצומה בבאיירן מינכן לאחר ההפסד אמש (רביעי) 1:0 ללאציו במשחק הראשון מבין שניים בשמינית גמר ליגת האלופות. הבווארים בעטו לא פחות מ-17 פעמים לעבר השער של היריבה, אך לא פגעו אפילו פעם אחת במסגרת, בדרך להפסד ראשון העונה במפעל. זו גם הייתה הפעם הראשונה שבאיירן נוצחה בידי קבוצה מאיטליה מאז 2011.
הקבוצה של תומאס טוכל נמצאת באחת מהתקופות הגרועות שלה בשנים האחרונות, וזה הגיע בתזמון נוראי מבחינתה. במחזור האחרון בליגה הגרמנית היא הובסה 3:0 בידי באיירן לברקוזן במשחק העונה, וראתה את היריבה פותחת פער של חמש נקודות ממנה בפסגה, וכעת היא רשמה כאמור את הפסד הבכורה שלה בצ'מפיונס.
2 צפייה בגלריה
שחקן באיירן מינכן הארי קיין
שחקן באיירן מינכן הארי קיין
באיירן עם שיא שלילי בצ'מפיונס. הארי קיין
(REUTERS/Alberto Lingria)
למרות שתוצאת ההפסד אתמול היא די נזילה, בתקשורת הגרמנית מפקפקים בסיכוייה של באיירן להתאושש נוכח כושרה הנוכחי. הכותרת ב'בילד' למשחק הייתה "אזעקה בצבע אדום לתומאס טוכל" אליה התווספה ההערכה כי כי "ההדחה מליגת האלופות מתקרבת, באיירן פשוט לא יכולה לנצח".
המספרים תומכים בטענות של 'הבילד'. הפעם האחרונה שבאיירן מינכן לא הצליחה למצוא את המסגרת אפילו פעם אחת הייתה בשמינית הגמר ב-2019, אז הודחה בידי ליברפול. מעבר לכך, 17 הניסיונות של באיירן שלא פגעו במסגרת מהוות שיא שלילי בליגת האלופות לפחות מאז עונת 2003/04 (אז החלו למדוד את הנתון).
מי שאליו מופנים מירב החצים מטבע הדברים הוא טוכל, שסופר עשרה הפסדים ב-43 משחקים בבאיירן. לצורך ההשוואה, המאמן אותו החליף באמצע העונה שעברה - יוליאן נגלסמן - הגיע לכמות הפסדים כזו רק אחרי 84 משחקים על הקווים של הבווארים.
2 צפייה בגלריה
מאמן באיירן מינכן תומאס טוכל
מאמן באיירן מינכן תומאס טוכל
"אזעקה בצבע אדום". תומאס טוכל
(EPA/ANGELO CARCONI)
ועדיין, למרות הפסימיות מצד התקשורת הגרמנית, ישנו גם נתון שאמור לעודד את אוהדי באיירן - האלופה הגרמנית ניצחה בתשעה מתוך 13 המפגשים בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות בהם היא הפסידה במשחק הראשון בהפרש של שער אחד. עם זאת, בשלוש הפעמים האחרונות שזה קרה לה (נגד ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד ו-ויאריאל) היא לא הצליחה להפוך את היוצרות והודחה.

"קומדיה של טעויות"

לאחר המשחק אמר טוכל: "יש לנו כמה נקודות לשיפור. המחצית הראשונה שלנו הייתה טובה, אבל לקראת הסיום לא הצלחנו לבעוט לשער, ולא פגענו במסגרת במשך כל המשחק. רצינו לשחק בצורה הרבה יותר אמיצה, ועודדתי את השחקנים לעשות זאת במהלך ההפסקה".
תומאס מולר: "אני חושב שמבחינת היכולת דווקא הגבנו היטב אחרי התבוסה ללברקוזן. היינו צריכים לעלות ליתרון במהלך המחצית הראשונה, אבל החמצנו שלושה מצבים טובים. במחצית השנייה היינו חסרי ביטחון. עשינו טעות אחר טעות, וניצלנו - עד שבסוף נענשו. זו הייתה קומדיה של טעויות".
הארי קיין: "זה היה שבוע קשה. התחלנו את המשחק בצורה טובה, היו לנו כמה מצבים מצוינים, ובמשחקים כאלה צריך לנצל את ההזדמנויות שאתה מקל. במחצית השנייה שיחקנו בצורה מאכזבת. לא היו לנו אנרגיות, היינו חסרי ביטחון ואיבדנו יותר מדי כדורים. אנחנו עדיין יכולים לבצע מהפך בגומלין".